Hardinxveld sluit de oefenperiode af met een overwinning

Schoonhoven 1

26 augustus 2017 14:30

M. v.d. Luitgaarden

Hardinxveld speelde in de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen in de afgelopen weken een drietal oefenwedstrijden. In wisselende samenstellingen speelde Hardinxveld als tweedeklasser tegen opponenten uit de derde klasse tweemaal gelijk en sloot af met winst.

In de eerste voorbereidingswedstrijd speelde Hardinxveld uit bij De Alblas met 2-2 gelijk. Na de openingsgoal van de thuisclub trok Jesper Buist de stand gelijk. Na de pauze zorgde Robin de Kok voor de 1-2, maar kort daarna scoorde de thuisclub de gelijkmaker.
Ook in de tweede oefenwedstrijd ging de strijd tegen HSSC’61 gelijk op. Na de 0-1 voor de bezoekers in de eerste helft schoof Nick van der Woude namens Hardinxveld de 1-1 binnen.
In de laatste oefenwedstrijd van afgelopen zaterdag kwam Schoonhoven op bezoek aan de Sluisweg. Hardinxveld dicteerde de wedstrijd en boekte daarin een regelmatige 2-0 overwinning. Kort voor de pauze werd Richard Zwakhals diep gestuurd en werkte de 1-0 binnen. In de tweede helft bepaalde Michael Visser met een strak schot de eindstand op een verdiende 2-0 voor Hardinxveld.
De voorbereiding op de competitie wordt vervolgd met een drietal bekerwedstrijden.
Voor de districtsbeker is Hardinxveld ingedeeld in een poule met Nieuw-Lekkerland, cvv  Zwervers en Sliedrecht.
In dit programma speelt Hardinxveld komende zaterdag 2 september thuis tegen Nieuw-Lekkerland. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.
Op 9 september gaat Hardinxveld op bezoek bij cvv Zwervers in Capelle ad IJssel, en op zaterdag 16 september staat dan de thuiswedstrijd tegen Sliedrecht op het programma. De nummers 1 en 2 van de poule gaan door naar de knock-out fase van de bekerstrijd.
Op zaterdag 23 september wordt dan een begin gemaakt met de competitie in de tweede klasse, waarin Hardinxveld begint met de thuiswedstrijd tegen sv Meerkerk.