Hardinxveld gaat door naar finale in nacompetitie na ruime overwinning op NOAD’32

NOAD'32 1

Umut Takac (schot)
Robin de Kok (schot)
Assist: Niels Nomen
Niels Nomen (schot)
Assist: Lex de Gier
Lex de Gier (schot)
Assist: Niels Nomen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 5 nacompetitie

27 mei 2017 14:30

Luitgaarden, M. van de

Hardinxveld heeft zich zaterdag dankzij een ruime 4-0 overwinning op NOAD’32 geplaatst voor de finaleronde van de nacompetitie. Na het 3-2 verlies in de heenwedstrijd een week eerder moest Hardinxveld in de return thuis met tenminste twee doelpunten verschil winnen om door te gaan. De ploeg van trainer Arjan de Vries slaagde glansrijk in die missie, onder tropische omstandigheden aan de eigen de eigen Sluisweg. De tegenstander van Hardinxveld in de finale strijd om een plek in de tweede klasse is Sleeuwijk.

Met de herinnering die de ploeg nog had aan het verlies van een week eerder in de blessuretijd uit bij NOAD’32 begon Hardinxveld ondanks de warmte gedreven aan de thuiswedstrijd. Er moest met minimaal twee doelpunten verschil worden gewonnen en Hardinxveld zocht direct de aanval. Uit de eerste voorzet van Richard Zwakhals kopte Niels Nomen via de grond in handen van de NOAD doelman. Al na 7 minuten was het raak uit een verre uittrap van Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot. De NOAD verdediging verkeek zich op de stuit, maar Umut Takac zag de kans om de bal langs de uitkomende doelman binnen te schuiven Na de 1-0 hield Hardinxveld het initiatief en verscheen Niels Nomen tot twee keer toe vrij voor het doel maar haalde de trekker niet over. In de 38e minuut was de Hardinxveldspits wel de aangever van de 2-0. Vanaf de achterlijn bediende hij Robin de Kok die strak raak schoot. Met de 2-0 voorsprong voor de WSB brigade zochten de teams de wat koelere kleedkamer op voor de rust.
In de beginfase van de tweede helft schuilde het enige gevaar van NOAD’32 deze middag. Mathijs Fitters dook vrij op voor het doel van Hardinxveld maar schoot hard naast. Ook met twee voorzetten voorlangs het doel kwam NOAD’32 in de buurt van een aansluitingstreffer. Maar dat gebeurde niet en na de drinkpauze voor het laatste kwart sloeg Hardinxveld definitief toe. De onvermoeibare Lex de Gier schoot op de onderkant van de lat en uit de terugspringende bal schoof Niels Nomen via de binnenkant van de paal de 3-0 binnen. Daarna gaf NOAD’32 de strijd min of meer op en voerde Hardinxveld de winst verder op naar 4-0. Nadat Niels Nomen op NOAD doelman Denzel de Wit strandde, pikte Lex de Gier de bal op en joeg de eindstand in de touwen. De irritaties bij het verslagen NOAD’32 liepen wat op met overtredingen en zo kon Mathieu de Bekker met zijn tweede geel en dus rood een paar minuten voor tijd al vertrekken richting kleedkamer. Bij het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter van de Luitgaarden kon Hardinxveld voorzichtig vieren dat het door is naar de beslissende ronde voor een plek in de tweede klasse.
De tegenstander van Hardinxveld in dat tweeluik is Sleeuwijk, dat zich plaatste dankzij twee knappe 3-1 overwinningen op IFC. Komende zaterdag 3 juni gaat Hardinxveld op bezoek op De Roef in Sleeuwijk en op pinkstermaandag 5 juni valt dan de definitieve beslissing aan de Sluisweg in Hardinxveld.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Christian Verschoor, Aron van Andel, Roy van’t Hoog, Lars van der Rest, Nick van der Woude, Lex de Gier, Robin de Kok (70’Rick Lodder), Umut Takac (89’Romano Kraaijeveld), Niels Nomen, Richard Zwakhals (82’Thomas Rozeboom Bos)