Moeizame oefenwedstrijd in Schelluinen eindigt in remise

Schelluinen JO9-1

Hardinxveld JO9-1

29 maart 2017 18:30

Vanavond stond er een oefenwedstrijd tegen Schelluinen een ploeg uit een andere 1e klasse. Het bleek een moeizaam duel in een vol bezet veld (8 tegen 8) met een fysiek sterke tegenstander.
In de eerste helft kreeg Hardinxveld een aantal goede mogelijkheden en wisten voor de rust eenmaal te scoren uit een corner, die direct werd ingedraaid door Finn. Aan de andere kant was Schelluinen een aantal malen gevaarlijk, maar door goed optreden van Jan Jaap, David, Sil en Luc bleef de 0 op het scorebord. Vlak voor rust liep Noud door de verdediging van Schelluinen, maar een verdediger trok aan de noodrem en Noud werd vol op zijn scheenbeen geraakt en had veel last. Hierna waren een aantal lastige en toch wel onbegrijpelijke beslissingen van de scheidrechter. Vlak voor de rust kon Finn vrij doorlopen door een fantastische pass van Noud. Finn wilde net een schot lossen terwijl op dat moment de scheidrechter floot voor het rustsignaal.

De tweede helft, was het voornamelijk in het begin Schelluinen die flink aanzette en dit leidde na 7 minuten tot een verdiende gelijkmaker. Daarna ing Hardinxveld weer vol voor de winst en kregen diverse goede kansen. Helaas was het keer op keer de goalie die zijn goal de tweede helft schoon wist te houden. Er waren mogelijkheden van Brechtje, Thijn en David middels een goed genomen vrije trap. De bal wilde er niet meer in, maar de tweede helft toonde de pupillen van VVH veel inzet. Helaas werd de remise niet meer omgebogen tot een overwinning.

Dit was de laatste echte test voor het Nederlands Kampioenschap te Castricum aanstaande Zondag. Zullen de spelers er klaar voor zijn? Dat valt te bezien a.s. zondag. We nodigen iedereen uit om ons aan te komen moedigen a.s. zondag en dat kunnen we gebruiken. We spelen 6 zware wedstrijden van elk 22 minuten. We vertrekken om 7.00 uur en spelen de eerste wedstrijd om 10 uur bij FC Castricum. Het NK duurt de hele dag.