Lat ligt weer dwars

Hardinxveld MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 1e klasse 2

22 april 2017 12:00

Na de uitwedstrijd verleden week tegen RCD moest de ploeg nu opnieuw naar Dordrecht. Nu om de strijd aan te binden met sc Emma. Emma staat met een aantal wedstrijden minder gespeeld een plaats onder Hardinxveld. In deze competitie zijn de meeste ploegen aan elkaar gewaagd en dat maakt deze competitie spannend en leerzaam. Hardinxveld is nog wel wisselvallig. De ploeg wisselt goede wedstrijden af met mindere wedstrijden en zelfs binnen een wedstrijd kunnen de goede periodes worden afgewisseld met mindere fases. Dan de personele bezetting voor deze wedstrijd die klokslag 12 uur begon. Noa was nog niet hersteld en niet van de partij. Dylana was wel van de partij, maar nog niet speelklaar. Terug van een blessure was Britt. Ze trok vandaag niet haar keepersoutfit aan, maar was inzetbaar als speelster. Lara verdedigde weer het doel. Senna was naar een uitvaart en schoof in de tweede helft aan. Joey en Robert Paul stuurden daarom de volgende speelsters het veld in: Lara, Ashley, Silke, Quinty, Esther, Savita, Indy en Bo, Estelle, Anouk en Kirsten. Anouk had bijna heel de week gevoetbald, want naast de bekerwedstrijd en de trainingen moest ze ook nog een paar keer met school voetballen. Op het hoofdveld van Emma werd de wedstrijd gespeeld. De ouders konden op het hoog gelegen terras voor de tribune de wedstrijd van bovenaf bekijken. Het werd een saaie, niet al te beste wedstrijd. De minste wedstijd in deze competitie tot nu toe. Beide ploegen konden  niet echt gevaarlijk worden. Emma beschikt over een paar handige spitsen, maar die werden goed verdedigd door de Hardinxveld defensie. De aanval kon niet echt gevaarlijk worden. De kansen waren aan beide kansen spaarzaam. De beide keepsters hadden niet veel lastig werk te doen. Zo ontspon zich een saaie middenveld partij. Hardinxveld kreeg nog een keer een vrije bal op een mooie positie voor het doel. Kirsten en Quinty namen plaats achter de bal, Kirsten schoot, maar de bal ging net over. Later had Kirsten niet voor het eerst deze competitie pech, toen een schot op de lat uiteenspatte. Weer lag die lat dwars. Eindelijk volgde er een keer een goed aanval en werd Estelle vrijgespeeld op rechts. Ze schoot de bal diagonaal in en dat betekende de 0-1 voorsprong. Die kwam de rest van de eerste helft niet meer in gevaar.

Senna arriveerde in de rust en nam naast Dylana plaats op de bank. Joey en Robert Paul brachten Britt in het veld. Britt ging in de aanval spelen en liet een paar keer haar fysieke kracht zien. Het speelbeeld veranderde nauwelijks. Weinig kansen aan beide kanten. Kirsten kreeg een paar schietkansen van haar favoriete rechtervleugel, maar de schoten gingen vaak net voorlangs of werden gestopt door de keepster. Lara stopte ook een aantal schoten en zag een aantal vrije ballen overgaan of ze pakte ze goed. Er was nog een kort genomen corner die niet werd begrepen door de scheidsrechter. Quinty had de bal kort buiten de cirkel gespeeld en daarna wilde Senna voorzetten, maar dat werd afgefloten en leidde tot commotie. Britt lepelde de bal ook nog tegen de lat. Het zat niet mee. Bij een uitbraak van Emma en wat slordig verdedigen werd de gelijkmaker gescoord: 1-1. Aan deze stand veranderde in de rest van de wedstrijd niets meer en daardoor eindigde deze slechte wedstrijd in dit troosteloze gelijkspel. De stand op de ranglijst blijft daardoor hetzelfde. De volgende wedstrijd gaat opnieuw tegen Emma. Dat wordt een avondwedstrijd en hopelijk wordt het een betere wedstrijd dan op deze koude en soms natte zaterdag.