Winst glipt in slotfase uit handen

Hardinxveld MO17-1

LRC MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 1e klasse 2

4 maart 2017 10:30

Het carnaval is voorbij en na het wedstrijdloze weekend verleden week, stond vandaag de wedstrijd tegen oude bekende en rivaal LRC op het programma. Wedstrijden tegen LRC leveren altijd spannende potjes voetbal op en vandaag zou het niet veel anders zijn. OP het zeer hobbelige derde veld werd de wedstrijd gespeeld. Het had geregend, maar tijdens de wedstrijd was het droog en werd het aardig warm. Vanwege de vakantie miste de ploeg beide vleugelverdedigsters. Esther en Noa waren er niet en daarom speelden Bo en Dylana als back. Silke die deze week nieuwe lenzen had gekregen, speelde centraal achterin. Britt stond onder de lat en Senna, Indy en Ashley speelden op het middenveld. De aanval werd gevormd door Estelle, Anouk, Kirsten en Savita. Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd en het spel speelde zich in de beginfase vooral af op de helft van LRC. LRC met een paar handige voetbalsters in de aanval en een paar noeste krachtspeelsters op het middenveld loerde op de counter. Op het slechte, hobbelige veld was het lastig combineren. Toch kwam Hardinxveld het beste uit de startblokken. De ploeg creëerde een paar kansjes. In de beginfase speelde Savita zich vrij op de vleugel en gaf de bal mee aan de op snelheid liggende Kirsten. Kirsten snelde door de defensie van LRC en liet de doelvrouw kansloos met een zuivere schuiver in de verre hoek: 1-0. Het eerste doelpunt in de eerste klasse. Lang kon Hardinxveld niet genieten van de voorsprong. De verdedigsters hadden in het begin moeite om de raar stuiterende ballen goed weg te werken. Aan de snelle tegengoal ging slap en slordig verdedigen vooraf en werd er verkeerd ingestapt en zo kon een aanvalster alleen op Britt af en die kans werd benut: 1-1. Na deze gelijkmaker werd LRC iets sterker. Vooral op het middenveld, met de fysieke en felle speelsters, moesten Indy en Senna en Ashley felle duels uitvechten. Soms moesten ze het afleggen en zo kwam LRC ook op voorsprong. Een fysieke sterke middenveldster werd niet fel genoeg aangepakt en ze kon zo het strafschopgebied binnen dringen. Met een klassieke punter passeerde ze Britt: 1-2. Hardinxveld pakte na deze tegenslag de draad weer op. Kirsten stuitte nog een keer op de keepster. Hardinxveld kreeg ook een paar corners, maar gevaarlijk werd het niet. Het spel was op het moeilijk bespeelbare veld rommelig, de aannames van de bal waarom moeizaam. Vaak sprong de bal te ver van de voet. Estelle had ook nog een paar goede acties, maar verzuimde snel te schieten, waardoor ze kon worden geblokt. Anouk, getooid met groene strips onder de knie kon ook net niet de voet tegen de bal krijgen bij een kans voor de goal. In de slotfase van de eerste helft, kwam Quinty in het veld. Na lang blessureleed, mocht ze weer wat speelminuten maken. Ze leverde direct strijd op het middenveld en leverde een mooie voorzet af. Vlak voor rust kwam Hardinxveld verdiend op gelijke hoogte. Senna had zich mooi vrij gespeeld en bediende Kirsten met een bekeken pass. Kirsten schatte deze assist op waarde en knalde de bal over de kleine keepster hoog in de touwen: 2-2. Niet veel later blies de scheids voor de rust.

De coaches Robert Paul en Joey spraken de meiden in de rust toe en gaven aan wat er beter moest. De weer vele aanwezige ouders en grootouders gingen aan de koffie of de thee. Na de rust had de wedstrijd het vertrouwde spelbeeld. Hardinxveld vooral spelend op de helft van de tegenstanderen LRC loerend op de counter via de lepe speelsters op hun rechtervleugel. Bo had haar handen vol, maar ze verdedigde goed en scherp, daarbij in de rug gesteund door Slike en Senna. Deze counters waren af en toe gevaarlijk, maar Britt keepte geconcentreerd en keerde de Leerdamse schoten. Hardinxveld had de betere kansen. Estelle had een paar keer de kans om te schieten, maar soms ging ze te ver door. Indy en Senna en Anouk hadden kansen om te schieten in of op de rand van het strafschopgebied maar de schoten gingen naast, werden gestopt door de keepster of werden geblokt. Savita kreeg na een scrimmage ook nog een kansje toen de keepster ver uit haar doel was. Haar poging ging naast. Ashley had ook nog een paar goede acties en voorzetten en Kirsten had na een prima solo pech dat haar schot op de paal belandde. Toch kwam Hardinxveld verdiend op voorsprong. Indy bediende met een puike pass Estelle en die leek de bal kwijt te raken, maar dat was schijn, want haar schot verdween strak in de verre hoek: 3-2. Hierna kreeg Hardinxveld nog kansen om de marge op twee te brengen, maar dat lukte net niet. Wel hield de ploeg de voorsprong vast en met nog een paar minuten te spelen leek de overwinning binnen handbereik. Leek, want vlak voor het einde van de wedstrijd volgde een aanval over de rechtervleugel van LRC. Een aantal verdedigsters liepen goed mee. De aanvalsters schot toch, de bal werd geblokt en vloog, ongelooflijk maar waar, over Britt bij de tweede paal net in het doel. Wat een pech! En een beetje onverdiend was het wel, maar inb plaats van drie punten leverde deze remise maar een punt op. Volgende week komt Kozakken Boys op bezoek. Dat belooft ook weer een leuke pot voetbal te worden.