JO9-1 weet aansluiting te vinden bij top in de competitie

IFC JO9-2

Hardinxveld JO9-1

Noud de Ruijter (afstandschot)
Brechtje Bezemer (intikker)
Noud de Ruijter (intikker)
... (intikker)

4 maart 2017 10:00

Vandaag stond in het pittoreske H.I. Ambacht de wedstrijd tegen IFC JO9-2. Bekend was dat IFC slechts 1 punt uit twee wedstrijden heeft gehaald, maar dit was wel tegen het sterke Groote-Lindt. David was helaas afwezig wegens vakantie en werd vervangen door de sterke verdediger Alex. Om 10.00 uur werd er afgetrapt op een goed bespeelbaar veld. Na het fluitsignaal bleek HAadinxveld al snel het betere van het spel te hebben en kwam een aantal keren sterk via de zijkanten opzetten. Dit resulteerde al na 3 minuten in een goede kans. Enkel bleek Finn in de eerste minuten nog niet geheel verlost te zijn van zijn skischoenen, die hij tenslotte afgelopen week de gehele week aan heeft gehad. Na 6 minuten was het Thijn die aan de linkerkant via een individuele actie sterk doorkwam en de bal voorgaf op de vrijstaande spits. Finn bedacht zich geen moment en schoot met zijn voetbalschoenen aan de 0-1 binnen. Direct na de aftrap van IFC was het wederom direct VVH die de toon zette, door goed afjagen van de voorhoede, verspeelde de verdediger van IFC de bal aan Finn, die vrij door kon lopen en zijn tweede goal van de dag maakte. Enkele minuten hierna was het Thijn die zich weer vrijspeelde en verwoestend de beslissing binnen schoot. Niet alleen de aanvallers waren scherp, maar het volledige team begon de wedstrijd aggressief en geconcentreerd. Goalie Jan-Jaap had in het eerste kwart nog niet veel te doen. Luc en Alex gaven de aanvallers van IFC weinig kans en Noud en Sil domineerde op het middenveld. Na 12 minuten was het dit keer Noud die via een solo de bal nog net middels een sliding in de voeten van Finn kreeg. Hij kon vervolgens de 0-4 binnenschieten. De jeugd van VVH was niet van plan zich te laten verrassen zoals de wedstrijd tegen Oranje-Wit. Twee minuten voor de rust bekroonde Noud zijn enorme arbeid met een fantastisch afstandschot, die in de uiterste hoek onhoudbaar over de keeper heen schoot.

Na de rust nam VVH wat gas terug, wel bleven de spelers oog houden voor elkaar. Met goed combineren kreeg Hardinxveld nog een hand vol kansen. IFC ging ietwat meer druk geven en kreeg een aantal kansjes. Door oplettendheid van de verdediging en JJ behiedl VVH nog altijd de nul. Noud pikte de bal op het middenveld op en liep richting goal, voordat hij zich vast liep zag hij Brechtje vrij staan. Brechtje bedacht zich geen moment en scoorde de 0-6. Een vreemd incident, misverstand tussen keeper en verdediger van IFC was de oorzaak voor een strafschop volgens de scheidsrechter. Deze werd door Noud gemist echter in de rebound schoot Noud zijn tweede van de wedstrijd verwoestend binnen. IFC verdiende een doelpunt dankzij de sterk opkomende nummer 4, waar VVH zijn handenvol aan had. Onvoorkombaar was dan ook deze tegentreffer. In de laatste minuten soleerde Brechtje zich los van haar tegenstander en schoot beheerst met een schitterende voetbeweging de eindstand binnen 1-8.
Dit was een goede generale, complimenten voor iedereen zeker ook omdat er zoveel oog voor elkaar is, we gunnen elkaar iets. Er staat een hecht team. Blijf zo doorgaan. Volgende week staat de zware thuis wedstrijd tegen het hoog geklasseerde Kozakken-Boys op het programma. Eerder dit seizoen werd er voor de beker met 4-3 van deze tegenstander verloren. Dus kom ons allemaal aanmoedigen a.s zaterdag om 11.30 uur aan de Sluisweg.