JO19-1 wint overtuigend van Sliedrecht!

Hardinxveld JO19-1

Sliedrecht JO19-1

Michael Visser (penalty)
Robin Bezemer (intikker)
... (schot)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 13

18 maart 2017 14:30

Cetin, B.B.

Het zit de mannen van JO19-1 na de winterstop niet mee. Van de drie gespeelde wedstrijden werd er een gewonnen, een verloren en een gelijkgespeeld.De wedstrijd tegen De Alblas werd nog gewonnen, maar daarna was het team het even kwijt. Tegen Unitas werd met ruime cijfers verloren. Een slechte wedstrijd, maar het was ook de verdienste van het sterk gegroeide Unitas. Tegen de bijna nummer laatst HSSC’61 kwam de ploeg niet verder dan een gelijkspel. Hiermee lijkt de strijd om het kampioenschap ver weg, al is het verschil met de koploper Drechtstreek nog steeds maar vier punten. De eerdere uitwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Sliedrecht zal de laatste uitslagen ongetwijfeld ook hebben gezien …

De openingsfase is voor Hardinxveld. Sliedrecht wacht wat af. Na een hoekschop en kansrijk afstandsschot wordt Joost in de 7e minuut in het strafschopgebied gevloerd. De scheidsrechter wijst resoluut naar de stip. De strafschop wordt strak ingeschoten door Michael: 1-0.  Dat is een lekkere start! Hardinxveld blijft aanvallend spelen, maar na 20 minuten spelen een domper voor de ploeg. Mike verdraait zijn knie en moet op de brancard het veld verlaten. De wedstrijd gaat dan redelijk gelijk op met kansen aan beide kanten. Na ruim een half uur spelen opnieuw een blessure aan Hardinxveldse kant. Arie Jo verstapt zich en moet ook het veld verlaten. Sliedrecht wordt nog een paar keer gevaarlijk, maar het staat 1-0 bij rust.

Na rust is de eerste kans voor Hardinxveld, maar daarna wordt Sliedrecht steeds gevaarlijker. De gelijkmaker hangt in de lucht. Na een uur spelen krijgt Hardinxveld opnieuw de geest en dringt weer aan. Robin bedient Thomas op maat en het staat 2-0. Even later is het Robin zelf: 3-0. Sliedrecht wordt dan ook nog weer gevaarlijk, maar Carlo redt. Hardinxveld zet vanaf dat moment de toon. In de 71e minuut ziet is het publiek getuige van een fraaie combinatie tussen Jesper, Michael en Robin, waarbij Robin (!) het knap afmaakt met een fraaie lob over de keeper: 4-0. Hardinxveld blijft aandringen. De 5-0 wordt ingeschoten door Thomas na een goede voorzet van Michael die op maat werd bediend door Stefan adW. Dan even een momentje van onoplettendheid en Sliedrecht laat Carlo kansloos: 5-1. In de slotfase brengt Michael Robin in stelling. Via een Sliedrechtse verdediger belandt de bal in het net, 6-1. Dit is tevens de eindstand.

Een welverdiende overwinning die het team ook even nodig had. Volgende week de uitwedstrijd tegen Tricht, dat de ploeg in de nek hijgt om de derde plaats. We gaan het zien, maar deze wedstrijd is welverdiend gewonnen en was voor het publiek een genot om naar te kijken. Ook een compliment aan de scheidsrechter die veel toeliet, maar hierin wel consequent was.

Opstelling: Carlo, Mike (20’ Sander), Ruben, Arie Jo (34’ Stefan H), Stefan adW, Rob (67’ Pieter), Joost, Jesper, Thomas, Luuk (59’ Robin), Michael