Nog steeds de volle buit

... (intikker)

3 december 2016 9:00

Nog steeds de volle buit

Gisteren scheen de maan door de bomen, waren zachtjes paardenvoetjes hoorbaar, dit in tegenstelling tot de wind die niet door de bomen waaide. Het heerlijke vroege ochtendje was wel gekomen. Lekker vroeg uit de veren, want vandaag wordt er bij de oefenpot tegen Sparta ’30/GRC al om 9 uur afgetrapt. Op de nog niet voor vrachtwagens toegankelijke Merwedebrug was zichtbaar dat de maan plaats had gemaakt voor de opkomende zon. Met de flarden mist was dat weer een prachtig gezicht. Het was weer koud deze morgen en het had gevroren. Het veld was wit en Hardinxveld liep op een bijveld warm en de kersverse Sparta ’30/GRC op het hoofdveld. Her veld was wit van de nachtvorst. Maar waar zou er gespeeld gaan worden? Het werd het hoofdveld. Een veld dat goed zichtbaar is vanuit de warme en gezellige kantine. Toch gingen de ouders naar buiten om de wedstrijd te bekijken. Britt heeft weer last van haar schouder en rug en had haar keepstertenue omgeruild voor een outfit van een veldspeelster. Lara was ook van de partij en stond in de goal. Bo was ziek en speelde niet mee vandaag. Oom Rien en haar neef Tom die de dames van Sparta ’30 begeleiden waren vroeg uit hun bed gekomen om naar Bo te kijken. Helaas, maar Rien en Tom bleven lekker kijken. Dylana speelde links op het middenveld. Britt en Ashley begonnen op de bank. Quinty moet eerst nog een MRI scan van haar knie laten maken. Daaruit moet blijken of ze geopereerd moet worden of niet. Ze nam met de reserves plaats onder de warme deken van moeder Heleen die goed voor de speelsters zorgt. Verder speelde Hardinxveld in de vertrouwde opstelling. Al snel na de aftrap speelde het spel zich af op de helft van Sparta ‘30/GRC dat voor het eerst samen speelde. En dat ging best goed. De ploeg herbergt een aantal goede speelsters. De kleine maar handige linksbuiten kon goed kappen en draaien en bezorgde Esther en Silke flink wat werk. Centraal op het middenveld speelde een fysiek sterke middenveldster met een goede techniek en trap. De stuurde de spitsen, die wel vaak buitenspel stonden, de diepte in. Zo waren er nog een paar goede speelster die ook hard werkten en het duel niet schuwden. Verdedigend stonden ze ook goed en Anouk, Kirsten, Estelle en Savita hadden moeite om er doorheen te komen. Steeds zat er een voetje tussen. Indy en Senna en Dylana vochten felle duels uit met hun tegenstandsters. Zo ontspon zich een aardig duel. Ondanks de sterke tegenstand drukte Hardinxveld het overwicht uit in doelpunten. Senna stuurde Kirsten alleen op de keepster af. Kirsten is heel rustig alleen voor de keepster dit seizoen en ze scoorde ook nu bekeken: 0-1. Niet veel later scoorde Kirsten ook de 0-2 na een mooie combinatie die werd opgezet door Indy en werd verlengd door Anouk. Lara had nog niet veel te doen gehad en had het koud. Bewegen was nog lastig. Ze stond vast toen de eerder genoemde middenveldster van Sparta ‘30/GRC van de rand van de zestien op doel schoot: 1-2. Hardinxveld ging iets slordiger spelen en leed vaker balverlies. De ploeg kreeg nog wel kansen, maar wist niet meer te scoren. Met deze 1-2 stand zochten de ploegen de warme kleedkamer op.

De ouders gingen koffie en thee drinken en deden zich tegoed aan de speculaasjes, kruid- en pepernoten die op de bar en de tafels stonden. Ashley en Britt werden door Joey en Robert Paul in de ploeg gebracht. Ashley werd linksbuiten. Britt spits en Estelle rechtsbuiten. Al snel bracht dit succes. Estelle werd de diepte ingestuurd en was sneller dan de back. Ze sneed naar binnen en trok voor. De bal kwam voor de voeten van Britt, die aarzelde niet en knalde de bal in de touwen. Een grote vreugdekreet was het gevolg en de score op het scorebord werd veranderd: 1-3. Al snel kwam Sparta ’30/GRV weer dichterbij. Bij een zeldzame aanval kreeg de ploeg een corner. Hardinxveld slaagde er een paar keer niet in de bal weg te werken en toen wist een speelster van Sparta ’30/GRC wel raad met de geboden kans: 2-3. Maar wat Sparta ‘30/GRC kan, kan Hardinxveld ook. Net zoals verleden week wist Dylana na een corner van Kirsten te scoren. Dit keer ging de bal niet als een streep in het doel, maar via een voet van een tegenstander en een boogje viel de bal net onder de lat. Kort daarop werd er weer gescoord na een corner van Kirsten, maar de scheidsrechter keurde de goal af, want de bal zou achter zijn geweest. Daarna raakte Hardinxveld nog twee keer het doel. Kirsten schoot op de paal en een schot van Senna belandde op de lat. Op die momenten zat het even niet mee. Bij de vijfde goal zat het wel mee. Een misverstand tussen keepster en verdedigsters zorgde ervoor dat de bal voor een leeg doel voor de voeten van Ashley caramboleerde. Ashley tikte de 2-5 rustig in het net. Het slotakkoord was wederom voor gelegenheidsspits Britt op aangeven van Kirsten schoot ze de bal in de uiterste hoek. Vanwege het drukke programma op het hoofdveld blies de scheidsrechter 5 minuten voor de officiële tijd voor het einde. Met een 2-6 zege stapte de ploeg van het veld in dit Sinterklaasweekeinde. Volgende week woensdag gaat de ploeg Sinterklaas vieren. Tijd voor surprises en gedichten. Dat zal weer menig zweetdruppeltje kosten! Volgende week zaterdag staat er geen wedstrijd op het programma. Lekker een weekje rust. Over twee weken gaat het verder met de bekerwedstrijd tegen Almkerk