Hardinxveld in blessuretijd uit de beker gewipt

VOAB 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 V

19 november 2016 14:30

Molenaar, J.

Hardinxveld is zaterdag aan de eigen Sluisweg door het bezoekende VOAB in blessuretijd uit de beker gewipt. In deze derde ronde van de districtsbeker stond een plaats bij de laatste 32 clubs op het spel. De ploeg van trainer Arjan de Vries had het bekerduel een uur lang in de grip, maar maakte de kansen die het kreeg niet af. In het laatste half uur nam de zondag tweedeklasser uit Goirle meer initiatief en beloonde zich uiteindelijk wel, door in de extra tijd het duel met het binnen koppen van 0-1 te beslissen.

Voor Hardinxveld vormde het bekerduel tegen VOAB een welkome afwisseling in de reeks teleurstellende competitieresultaten. Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd en nam het initiatief in de eerste helft. Met de eerste twee voorzetten bediende Danny van den Bout spits Niels Nomen, die net niet wist af te ronden. Ook Umut Takac brak door maar zijn schot nam de VOAB doelman op de vuisten. Het overwicht van Hardinxveld hield aan zonder VOAB echt aan het wankelen te brengen. Kort voor de pauze lukte het bijna wel, maar schoof Umut Takac de bal net achter de voor het doel vrijstaande Rick Lodder.
Na de 0-0 bij de pauze drong de WSB Solutions formatie ook in het begin van de tweede helft aan. Een hard schot van Niels Nomen werd knap door de VOAB doelman gepareerd. Daarna moest aan de andere kant ook Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot voor het eerst serieus in actie komen om stijlvol een schot uit de bovenhoek te tikken. In het laatste half uur zochten de bezoekers ook meer de aanval en werd het een open wedstrijd. Met een kopbal die op de doellijn werd gered en een volley van Guus van Esch op de lat van het Hardinxveldse doel werd de ploeg uit Goirle ook gevaarlijk. Opnieuw was het doelman Sjoerd de Groot die met een redding uit de kruising Hardinxveld in de race hield. Hardinxveld had het kunnen beslissen toen invaller Sjoerd Ooms de bal breed gaf op Niels Nomen, die vrij voor het doel recht op de keeper schoot. Of er nog een beslissing in de reguliere speeltijd zou vallen werd heel krap. Met een boogje schoot Rick Lodder in de handen van de VOAB doelman en ging de korte blessuretijd in van deze sportieve wedstrijd. Het laatste wapenfeit was een hoekschop van de gasten die Hardinxveld fataal werd. De dekking zag er niet goed uit en VOAB invaller Maarten Immink kon bij de tweede paal vrij inkoppen. Dat de bal door Aron van Andel nog achter de doellijn werd gered was de op de achterlijn opgestelde scheidsrechter Molenaar niet ontgaan. Door deze 0-1 op de valreep werden het geen strafschoppen en was er voor Hardinxveld in bekertermen echt sprake van een knock-out.
Voor de ploeg van trainer Arjan de Vries staan nu de laatste drie competitiewedstrijden voor de winterstop op het programma, en om de gedeelde laatste plaats te verlaten moeten die punten opleveren. Komende zaterdag 26 november wordt dat allerminst eenvoudig omdat dan de uitwedstrijd bij GJS op het programma staat, dat thuis nog geen enkele punt verspeelde. De aanvang in Dalem is om 15.00 uur. Daarvoor om 13.00 uur speelt ook het tweede elftal van Hardinxveld voor de competitie tegen de Gorcums Jonge Spartanen.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik (75’Lars van der Rest), Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Danny van den Bout (80’Richard Zwakhals), Robin de Kok, Rick Lodder, Niels Nomen, Umut Takac (65’Sjoerd Ooms).