Regelmatige zege op De Zwerver

De Zwerver MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

5 november 2016 10:30

De Zwever deelt met Ameide de tweede plaats in de competitie en dus stond vandaag het duel tussen de nummers één en twee op het programma. Vandaag was de bezetting in het team van Hardinxveld minimaal. Noa en Michelle die tegen Oranje Wit al had meegespeeld namen plaats op de bank. Lara, Quinty, Ashley en Dylana ontbraken en dus stuurden Robert Paul en Joey de volgende elf het veld in: Britt, Esther, Silke, Bo, Indy, Kirsten, Mandy, Savita, Anouk en Estelle. Zoals gebruikelijk dit seizoen schiet Hardinxveld uit de startblokken. Vaak wordt de score al in de eerste minuten geopend. Zo ook vandaag. Indy stuurde Estelle diep en die ronde met een strakke schuiver in de verre hoek af: 1-0. In de fase daarna verzuimden Kirsten en Anouk de score verder uit te bouwen. En dan gaat een van de voetbalwetten die verleden week aan de orde kwamen op: als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat. De Zwerver kreeg een corner en de bal kwam bij een speelster op de hoek van het strafschopgebied. Haar schot belandde op de verre paal, raakte Britt en een andere speelster en rolde over de lijn. In de kluwen van de benen en speelster kon scheidsrechter Bert die op de achterlijn stond, goed waarnemen dat de bal de doellijn was gepasseerd. Hij wees terecht naar de middenstip: 1-1. Hardinxveld liet dat niet op zich zitten en trok weer ten aanval. Al snel kwam de ploeg weer op voorsprong. Kirsten bekroonde een goede solo met een strak schot in de hoek: 2-1. Wat volgde was een sterke fase van Hardinxveld. Silke, Bo en Esther verdedigden sterk en bouwden goed op. Door dit solide verdedigingswerk had Britt niet veel werk. Senna speelde sterk net voor de verdediging en bediende de spitsen met goede passjes. Mandy en Indy speelden ook prima en ondersteunden zowel de aanval als de verdediging. Savita, Anouk, Estelle en Kirsten waren steeds dreigend en stichtten gevaar voor het doel van De Zwerver. De keepster van de ploeg uit Kinderdijk redde een paar keer zeer goed. Ze was echter kansloos na een mooie combinatie tussen Kirsten en Estelle, die door de laatste koel werd afgerond: 3-1. Even later was het andersom. Estelle speelde Kirsten aan en die vond het net: 4-1. De aanvalsgolven rolden op het doel van De Zwerver af. Spits Anouk toonde haar scherpte voor de goal, door na een corner attent te reageren en de 5-1 binnen te tikken. In deze sportieve wedstrijd waren overtredingen schaars. Toen Kirsten net buiten de zestien werd gevloerd, kende de scheids een vrije bal toe aan Hardinxveld. Senna nam plaats achter de bal en scoorde met een hoog schot buiten het bereik van de kleine keepster: 6-1. Na deze goede fase volgde een slordige fase. Hardinxveld liet de teugels wat vieren en werd slordiger. Het uitverdedigen ging moeizaam. De bal kwam steeds bij een speelster van De Zwever. De ploeg uit het molendorp kreeg drie goede kansen op rij. Twee schoten gingen naast en één keer verrichte Britt een knappe redding. Zo bleef de marge 5 en in de laatste minuut voor de rust werd die vergroot. Mandy speelde na een goede actie Estelle zuiver aan en die scoorde de 7-1. Bij een flauw herfstzonnetje brak de rust aan. Tijd voor thee en limonade voor de speelsters en koffie voor de trouwe toeschouwers. Robert Paul had net voor rust Michelle al in het veld gebracht voor de niet geheel fitte Kirsten. Noa kwam na de rust in de ploeg voor Esther. In de tweede helft werd het spel iets minder. Het werd rommeliger en er was meer balverlies. Gevaar leverde dat niet op, want Silke liep alles dicht. Al snel na rust scoorde Estelle opnieuw. Ze was goed aangespeeld door Senna en ze scoorde met een hard schot vanaf de rand van de zestien. Estelle kreeg ook nog een opgelegde kans, maar in plaats van de bal rustig in de hoek te leggen schoot ze recht in de handen van de keepster. Michelle liep weer lekker te dollen op de linkervleugel. Ze kwam bijna tot scoren en bediende de spitsen met goede voorzetten. Anouk raakte geblesseerd bij een botsing en werd vervangen door Kirsten. Die werd al snel daarna goed aangespeeld door Savita. Ze kon zo op de keepster af en scoorde de 9-1. De Zwerver wisselde veelvuldig, werkte hard en was onverzettelijk en bleef knap knokken voor elke bal. De coach bleef op positieve wijze zijn ploeg coachen. Een aantal speelsters kampten met wat pijntjes. Het ontbrak Hardinxveld aan de echte scherpte om de score verder uit te bouwen. De laatste pass was meestal onzuiver en belandde vaak in de voeten van de tegenstandster. Dat is best zonde, want anders had een ruimere score erin gezeten. Kirsten scoorde nog twee keer, één keer op aangeven van Estelle en één keer op aangeven van Indy. Aan het eind van de wedstrijd raakten nog twee speelster geblesseerd bij ongelukkige botsingen. Eerst een speelster van De Zwerver en in de laatste minuut verdraaide Bo een knie bij een luchtduel. Gelukkig was de wedstrijd afgelopen en Bo had er verleden week voor gezorgd dat de ploeg vandaag na de wedstrijd werd getrakteerd op friet. Bo had nog wel pijn, maar kon gelukkig wel weer lopen, eten en kletsen. Net zoals de rest van de ploeg trouwens die gezellig samen smikkelden. Volgende week wacht de vroege uitwedstrijd naar Ameide.