Meiden te sterk voor Ameide

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

1 oktober 2016 10:30

Bert vd Bout

Vandaag alweer de derde competitiewedstrijd van dit seizoen. Door de uitslagen van de eerste twee competitieronden zijn de krachtsverhoudingen duidelijker geworden. Ameide versloeg verleden week Oranje Wit met 9-0 en is daarmee een concurrent voor de meiden van MO17. En de ploeg kampt met blessures. Britt was nog niet hersteld van de schouderblessure, dus Lara verdedigde vandaag opnieuw het doel. Noa was ook nog niet hersteld van de verleden week opgelopen enkelblessure. Quinty is afgelopen maandag geopereerd.  De pinnen in haar elleboog zijn eruit gehaald. Ze kon niet spelen, maar het vlaggen ging haar prima af. Door de velen afwezigen was Bente nog gevraagd om naar haar wedstrijd met MO13 ook nog aan te sluiten bij het team. Dylana en Ashley waren ook van de partij. Coach Robert Paul herstelt redelijk van zijn sleutelbeen breuk, maar kampte vandaag met enorme spierpijn. Zijn mondje werkte nog prima en hij stuurde naast Lara ook Silke, Senna , Bo, Esther, Dylana, Kirsten, Indy, Estelle, Anouk en Savita het veld in. De ploeg starte sterk en zette Ameide direct vast op eigen helft. Na 3 minuten resulteerde dat in een doelpunt. Kirsten soleerde zich op de rechtervleugel vrij en zette strak voor. Bij de tweede paal tikte Anouk de bal binnen 1-0. Een veelbelovende start, maar die kreeg niet echt een vervolg. Het spel werd rommeliger na deze vroege treffer en passes werden onzuiver en veel speelster waren net een stapje te laat en iets te slap in de duels. Ameide werkte hard en verdedigde fel, maar kon zelf niet echt gevaarlijk worden. Esther, Silke en Dylana maakten de aanvallen onschadelijk. Ze speelden Lara aan als het nodig was en Lara bouwde met veel rust op. Er waren wel kansen en kansjes om de score uit te bouwen. Estelle schoot voorlangs, Kisten schoot op de keepster en Anouk miste een goede voorzet van Kirsten. Toch werd de score verdubbeld. Senna speelde Kirsten mooi aan en die versnelde richting de goal en scoorde via de binnenkant van de paal de 2-0. Hardinxveld was sterker dan Ameide en bleef aanvallen. Een aanval over links via Estelle leverde een corner op. Kirsten nam de corner en die werd weggeslagen door een verdedigster van Ameide. De scheidsrechter wees resoluut naar de stip. Senna nam plaats achter de bal, mikte in de hoed, maar haar inzet werd gestopt door de keepster van Ameide. Even later was het toch raak. Kirsten begon net over de middenlijn aan een solo en passeerde een aantal speelsters van Ameide en tenslotte schoof ze bal langs de goalie: 3-0. Dit was ook de ruststand.

Mandy en Bente kwamen na de rust in het team. Beiden speelden lekker mee en speelden de vleugelspitsen Estelle en Savita goed aan. Estelle en Savita hadden in de eerste helft al van vleugel gewisseld. Estelle werd af en toe gevaarlijk, maar haar schoten gingen voorlangs. Al snel na rust speelde Estelle Kirsten in het strafschopgebied aan. Kirsten legde de bal voor het sterke rechterbeen en de bal vloog hoog en hard in de touwen: 4-0. Niet lang daarna hadden een paar vaders commentaar op een vlagsignaal van de grens van Ameide. Hij kwam naar deze personen toe en zei: “Wil iemand het overnemen, want dan kan ik gaan coachen”. “Dat is goed” was het antwoord van Martien en die vlagde de rest van de tweede helft voor Ameide. Hardinxveld had de wedstrijd onder controle. Ameide kreeg geen kansen, de verdediging van Hardinxveld was solide in de tweede helft. Lara verwerkte alle ballen prima en haar opbouw was uitstekend verzorgd. De bal ging rond en af en toe ontstonden er kansen. Anouk kreeg nog een mooie voorzet, maar kon die niet verzilveren. De corners van Kirsten leverden ook geen doelpunt op. Schietkansen waren er wel, maar het vizier stond niet zuiver vandaag. Hardinxveld scoorde nog een mooie vijfde goal. Kirsten speelde zicht vrij op rechts en  bediende de voor het doel vrijstaande Anouk op maat. Anouk tikte de 5-0 binnen. Ondanks verdere kansen en mogelijkheden die Hardinxveld kreeg, werd er niet meer gescoord. In deze competitie met 5 ploegen gaat Hardinxveld nu aan kop. Volgende week is Hardinxveld de ploeg die vrij is. Over twee weken gaat het verder met een uitwedstrijd bij Oranje Wit.