JO19-1 geklopt in blessuretijd.

Oranje Wit JO19-2

Hardinxveld JO19-1

Michael Visser (penalty)
... (penalty)
... (intikker)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 13

26 november 2016 15:00

Huijgevoort, J. van

Na het bekerweekend, waarin werd gewonnen van hoofdklasser Alblasserdam, staat voor de spelers van JO19-1 weer een serieuze wedstrijd op het programma. Er wordt gespeeld tegen de nummer 3: Oranje Wit JO19-2. Zij staan op twee punten achterstand, dus er staat wat op het spel.

De wedstrijd begint matig. Beide ploegen kijken het wat aan en het lijkt wel of Hardinxveld nog niet helemaal wakker is. Zonder dat er heel veel kansen worden gecreëerd is Oranje Wit deze fase toch de sterkere ploeg. Pas na een kwartier spelen zorgt Hardinxveld ervoor dat de Oranje Wit keeper in actie moet komen. Na bijna een half uur spelen wordt Oranje Wit gevaarlijk, maar Mike herstelt. In de 36e minuut komt de ploeg goed weg. Een geweldige kans voor Oranje Wit wordt naast geschoten. Maar vlak voor rust is het toch Hardinxveld dat op voorsprong komt, al is het wat tegen de verhoudingen in. De doorgebroken Jesper wordt vastgehouden en de scheidsrechter legt de bal op de stip. Michael schiet onberispelijk in en het staat 0-1. Dit is tevens de ruststand.

Na rust zien we een ander Hardinxveld. Er wordt beter gecombineerd en we zien meer overtuiging. Kansen volgen, maar Oranje Wit staat niet voor niets op de derde plaats en wordt ook regelmatig gevaarlijk. Na bijna een half uur spelen gaat Rutger er iets te onbesuisd in bij een aanval van Oranje Wit en de bal gaat op de stip. Deze kans laat de thuisploeg zich niet ontglippen en het staat 1-1. Beide ploegen blijven gevaarlijk en het ziet er lang naar uit dat de wedstrijd in een gelijkspel zal eindigen. Maar ver in blessuretijd even een moment van onoplettendheid en Oranje Wit prikt de bal in het net: 2-1. De scheidsrechter laat lang doorspelen. Jesper wordt nog een keer gelanceerd, maar op de rand van de 16 weet een Oranje Wit verdediger met een correcte actie op de bal een gelijkspel te voorkomen …

Jammer, maar dit is voetbal. De teleurstelling bij de ploeg is zichtbaar. De eerste helft kwam Hardinxveld onverdiend op voorsprong, in de tweede helft had de ploeg meer verdiend. Het gat met de koploper is nu zes punten en Oranje Wit staat met deze uitslag op de tweede plaats. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen de nummer vijf SC Emma. Hier werd eerder van gewonnen, maar dat ging niet vanzelf. We zijn benieuwd.

Opstelling: Carlo, Ruben, Mike, Rutger (69’ Stefan H), Robbie, Thomas, Stefan adW, Robin (55’ Joost), Jesper, Danny, Michael (44’ Luuk).