JO19-1 pakt de winst, ondanks mindere wedstrijd!

Hardinxveld JO19-1

Unitas JO19-1

... (kopbal)
Danny Broere (schot)
Danny Broere (schot)

5 november 2016 14:30

Graaf, N. de

Voor JO-19-1 staat de wedstrijd tegen Unitas JO19-1 op het programma. Deze ploeg staat in de middenmoot, maar gezien de eerdere uitslagen moet dit team niet worden onderschat.

De thuisploeg kent een matige start. Unitas kan binnen een paar minuten al ongestoord voorgeven, maar gelukkig krijgt de aanvaller de bal niet onder controle. Even later belandt een vrije trap via de handen van Carlo op de lat. Dan wordt Hardinxveld toch sterker. In de 11e minuut weet Jesper Michael te vinden en het staat 1-0. Maar Unitas laat zich hierdoor niet uit het veld slaan en blijft de gelijkmaker zoeken. Carlo behoedt de ploeg een paar keer voor de gelijkmaker, maar na een kwartier spelen weet de bezoekende ploeg toch de gelijkmaker te scoren. Uit een hoekschop weet een Unitas-speler de bal uitstekend in te koppen: 1-1. Even later wordt een prima vrije trap van Michael door de Unitas keeper knap gestopt. Maar vlak voor rust brengt Danny de ploeg op voorsprong met een uitstekend schot vanaf de rechterflank in de verre hoek: 2-1.

Na rust is de eerste kans voor Hardinxveld, maar ook Unitas blijft gevaarlijk. Beide ploegen spelen daarna matig en raken hierdoor onderling wat geïrriteerd, volledig onnodig. Maar zoals zo vaak krijgt de scheidsrechter de schuld van matig spelen … Gelukkig herpakken beide teams zich en wordt er weer gewoon gevoetbald. Kansen volgen over en weer, Hardinxveld houdt licht overwicht, maar het duurt tot de slotfase voordat de wedstrijd definitief wordt beslist. In de 84e minuut is het opnieuw Danny die het net weet te vinden. In de laatste minuten lanceert Michael de ingevallen Eelco die met een fraaie zelfverzekerde stift de keeper het nakijken geeft: 4-1!

Vandaag deed ook medekoploper Drechtstreek wat er van ze werd verwacht: winnen. Met andere woorden: volgende week gaan we zien of Hardinxveld in de thuiswedstrijd tegen deze ploeg de koppositie weet te handhaven. Het spel zal wel beter moeten zijn dan vandaag. Te vaak stonden spelers lucht te dekken, de tweede bal werd te vaak verloren en passes gingen te vaak richting de onzichtbare speler … Maar, desondanks toch een 4-1 als eindstand op het scorebord. Ook dat is een kwaliteit.

Opstelling: Carlo, Ruben, Robbie, Arie Jo, Robin (82’ Eelco), Stefan adW (65’ Stefan H), Joost, Jesper, Luuk (46’ Rutger), Michael, Danny