Hardinxveld verliest ruim van bijna kampioen Delta Sports

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

1 april 2017 15:00

Hoogdalem, C.A van

Hardinxveld heeft zaterdag in de uitwedstrijd bij Delta Sports een ruim verlies geïncasseerd. Door deze nederlaag bij de koploper zijn degradatiezorgen bij Hardinxveld verder toegenomen. Een groot contrast met de gastheren die een straatlengte voorsprong hebben aan kop van de competitie en aan nog een overwinning voldoende hebben om het kampioenschap te vieren. De start van het door blessures en schorsingen gekwelde Hardinxveld zag er met de openingsgoal van Rick Lodder nog veelbelovend uit. Maar door eigen missers en een betere tegenstander moest Hardinxveld in Houten uiteindelijk toch een 5-1 nederlaag slikken.

Hardinxveld moest bij de koploper aantreden zonder een aantal vaste waarden door blessures en schorsingen. Ook was trainer Arjan de Vries afwezig vanwege familieomstandigheden. Met assistent John Hopstaken die de coachende rol waarnam begon Hardinxveld ondanks dat alles zonder schroom aan de wedstrijd. Met weliswaar meer balbezit voor Delta Sports was Hardinxveld in de openingsfase toch het meest gevaarlijk. Bij een voorzet van Richard Zwakhals kon Niels Nomen voor het doel de bal net geen vaart mee geven en een schuiver van Rick Lodder verdween net buiten de paal. Na een klein kwartier spelen was het wel raak voor Hardinxveld toen Niels Nomen de bal doorkopte op Rick Lodder, die met een fraaie volley in de bovenhoek 0-1 aantekende.
Hoewel Delta Sports een veldoverwicht had verspeelde Hardinxveld de voorsprong in een paar minuten tijd door eigen toedoen. Van een misverstand profiteerde Bart Rouhof  met de gelijkmaker en de niet oplettende doelman Sjoerd de Groot werd bij het wegtrappen van de bal afgetroefd door opnieuw Bart Rouhof: 2-1. Daarbij bleef het ook tot de pauze.
In het tweede deel kreeg de WSB brigade het veel moeilijker om Delta Sports bij te benen. Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot revancheerde zich wel onmiddellijk door een vrije trap van net buiten de 16 meter miraculeus uit de kruising te tikken. Met een tackle op de bal in het strafschopgebied verijdelde Patrick Zwakhals de volgende poging van de thuisclub. Ook doelman Sjoerd de Groot dook nog een bal van de voeten van de tegenstander. In het laatste kwart van de wedstrijd was er voor Hardinxveld echter geen houden meer aan. Met veel dreiging toonde Delta Sports zich de ware kampioenskandidaat. Door uitgespeelde aanvallen werd Hardinxveld uiteindelijk met 5-1 op de pijnbank gelegd, door doelpunten van Dave Pieterse, Harmen van Genderen en nog een keer Bart Rouhof. De goed leidende scheidrechter Van Hoogdalem die geen kaarten nodig had voelde ook het einde prima aan door er geen blessuretijd bij te trekken. Gezien de andere uitslagen in de onderste regionen bleef de schade door het verlies van Hardinxveld nog enigszins beperkt. Het superieure Delta Sports heeft nu aan nog een driepunter uit de laatste 5 wedstrijden voldoende voor het kampioenschap.
Komende zaterdag 8 april staat er voor Hardinxveld een regelrechte degradatiekraker op het programma. Op bezoek komt dan GDC, dat op de ranglijst een plaats onder Hardinxveld staat met een punt minder en een wedstrijd minder. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur..

Opstelling: Sjoerd de Groot, Job Werkman (70’Lars v.d. Rest), Patrick Zwakhals, Christian Verschoor, Lex de Gier, Roy van’t Hoog, Nick van der Woude, Richard Zwakhals, Rick Lodder (65’Robin de Boon), Umut Takac, Niels Nomen.