Hardinxveld deelt de punten in thuiswedstrijd tegen Meerkerk

SV Meerkerk 1

Niels Nomen (kopbal)
Assist: Umut Takac
... (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

25 maart 2017 14:30

Bleek, G.W. van

Hardinxveld heeft zaterdag met een 1-1 gelijkspel de punten gedeeld in de thuiswedstrijd tegen Meerkerk. Veel schiet de formatie van trainer Arjan de Vries daarmee niet op, gezien de andere uitslagen van de ploegen die ook in degradatienood verkeren. Voor Meerkerk geldt dat het zich met dit puntje vrijwel zeker veilig speelde in de middenmoot. Voor het talrijke publiek aan de Sluisweg was het van beide kanten een matige vertoning, al was een straffe wind schuin over het veld daar wel mede debet aan. Daarbij kampte Hardinxveld ook nog eens met een waslijst aan door blessures niet inzetbare basiskrachten.

Na vier thuisoverwinningen op rij begon Hardinxveld aan het karwei tegen de gasten uit Meerkerk. Na de eerste kans die Meerkerk kreeg in de persoon van Youri van Blanken nam Hardinxveld het initiatief in de eerste helft. Met de wind in de rug zocht Hardinxveld het doel van de gasten al vlogen de eerste schoten van Roy van’t Hoog en Niels Nomen over de lat. Na 20 minuten spelen nam Hardinxveld de leiding uit een vrije trap van Umut Takac. Met een fraaie kopbal schuin in de bovenhoek tekende Niels Nomen de 1-0 aan. Voor Lex de Gier was direct daarna de hoek te moeilijk om de voorsprong uit te breiden. Na ruim een half uur spelen was Nick van der Woude dicht bij een volgende treffer. In een duel met Klaas-Jan van Zessen sprong de bal voor de voeten van de half struikelende Hardinxveld middenvelder. Zijn inzet leek op weg naar de hoek maar tikte de Meerkerk doelman nog nipt aan. Voor de WSB brigade bleef het zo bij een 1-0 voorsprong tot de pauze.
Dat de wind schuin in de rug deze middag een cruciale factor was bleek ook in de tweede helft. De wedstrijd kantelde naar de Meerkerkse kant dat vaker op de helft van Hardinxveld te vinden was. Met nog een klein half uur op de klok kwam Mark Vogel in het veld als vervanger van Robert Zwakhals. Onmiddellijk kruiste Bart Koomans op snelheid de looplijn van de Hardinxveldinvaller en kwam ten val net binnen de zestienmeter. Uit de strafschop die scheidsrechter van Bleek daarin zag beloonde Youri van Blanken Meerkerk met de gelijkmaker. Na de 1-1 lukte het Hardinxveld niet om nog echt gevaar te stichten voor het doel van Meerkerk. De gasten speelden wat opportunistischer in de slotfase. Een kopbal van Thijs van Klij vloog over het doel van Marc Koning en uit een scrimmage boog een klutsbal van David Versluis ook over de Hardinxveldse lat. Daarmee kreeg deze matige wedstrijd met twee gezichten een eindstand van 1-1. Gezien de stand op de ranglijst kon Meerkerk daar meer tevreden over zijn dan Hardinxveld, dat op plaats twaalf van de ranglijst in degradatienood blijft verkeren.
Komende zaterdag 1 april wacht Hardinxveld een zware opgave, omdat dan de uitwedstrijd tegen Delta Sports in Houten op het programma staat. De koploper op grote afstand van de rest zou bij winst op Hardinxveld nog maar één puntje nodig hebben om het kampioenschap binnen te halen.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman, Robert Zwakhals (65’Marc Vogel), Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Richard Zwakhals, Nick van der Woude, Umut Takac, Niels Nomen (80’Rick Lodder), Lex de Gier.