Hardinxveld klimt op na vierde thuiszege in een reeks

SV BLC 1

...
Rick Lodder (intikker)
... (intikker)
Umut Takac (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

11 maart 2017 14:30

Vreeswijk, W. van

Hardinxveld heeft zaterdag aan de eigen Sluisweg tegen sv BLC de vierde thuiszege in een reeks geboekt. Met een 3-1 overwinning op de hekkensluiter is de ploeg van trainer Arjan de Vries opgeklommen en heeft na lange tijd de voorlaatste plaats op de ranglijst achter zich kunnen laten. Door zich te roeren in de onderste helft van de ranglijst gloort er voor Hardinxveld weer volop perspectief in de strijd om handhaving.

Hardinxveld moest aantreden zonder de geschorste Robin de Kok en Lex de Gier. Als thuisploeg begon het met overtuiging aan het karwei om sv BLC verder op achterstand te zetten en daarmee ook de eigen positie op de ranglijst verder te verbeteren. De nummer laatst uit ’s-Hertogenbosch werd direct onder druk gezet maar de openingsschoten van Nick van der Woude en Richard Zwakhals waren niet krachtig genoeg om de doelman te verontrusten. Aron van Andel mikte net over de lat en een hard schot van Danny van den Bout pareerde de BLC doelman met de vuisten. Halverwege de eerste helft kwam er meer evenwicht in de strijd en kreeg ook sv BLC wat mogelijkheden. Een blessure van Johan Kazen leidde een gevaarlijke counter in van de bezoekers die Aron van Andel wegwerkte uit het doelgebied. Na een gevaarlijke steekpass van sv BLC bracht de uitkomende doelman Sjoerd de Groot redding. Daarmee bleef aan beide kanten tot de rust de nul op het scorebord staan.
Na de pauze nam de WSB brigade opnieuw het initiatief. Een lobje van Umut Takac viel wel over de doelman van BLC maar bereikte niet het doel. Een kwartiertje onderweg in de tweede helft zorgde centrale verdediger Christian Verschoor met een splijtende pass wel voor een opening. Op snelheid baande Danny van de Bout zich naar het doel en schoot hoog en hard de 1-0 voor Hardinxveld binnen. Bij een volgende aanval werd diezelfde Danny van den Bout aan het shirt getrokken en leverde dat de gasten geel op. Binnen een paar minuten mocht Hardinxveld zich gelukkig prijzen met de 2-0. Een bal die BLC doelman Bjorn Vorstenbosch liet lopen werd opgepikt door Rick Lodder die zo in open doel kon scoren. Kort daarop bleek het toch nog niet gedaan met de wedstrijd. Bij een voorzet van BLC focusde doelman Sjoerd de Groot op een schot dat mislukte waardoor de 2-1 zomaar binnen rolde. Na de onverwachte aansluitingstreffer bleef Hardinxveld de aanval zoeken met Niels Nomen voor verdediger Johan Kazen. De eerste de beste poging van de Hardinxveldspits tikte de doelman nipt over de lat. Uit een hoekschop raakte Nick van der Woude de onderkant van de lat en een stiftbal van Rick Lodder plukte de BLC doelman uit de lucht. Na 80 minuten spelen kwam de voor Hardinxveld bevrijdende derde treffer wel op het bord toen een BLC verdediger in de zestien de bal met de onderarm beroerde. Vanaf de stip zorgde Umut Takac voor de 3-1. In de slotfase maakte Patrick Zwakhals na een langdurige blessure zijn rentree en werd de geblesseerde Rick Lodder nog vervangen door invaller Job Werkman. De wedstrijd was toen al gelopen en het bleef bij de 3-1 tot het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter van Vreeswijk.
Hardinxveld klimt door de drie punten op doelsaldo naar de elfde plaats met 20 punten uit 18 wedstrijden. De spanning stijgt want bij de strijd tegen degradatie raakt nu het gehele rechterrijtje van de ranglijst betrokken. Komende zaterdag 18 maart gaat Hardinxveld op bezoek bij de nummer drie Roda Boys/Bommelerwaard in Aalst.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Christian Verschoor, Johan Kazen (70’Niels Nomen), Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Danny van den Bout, Nick van der Woude, Rick Lodder (87’Job Werkman), Richard Zwakhals (80’Patrick Zwakhals), Umut Takac.