Hardinxveld laat dure punten liggen bij competitiehervatting in Tricht

Tricht 1

... (penalty)
... (kopbal)
Robin de Kok (schot)
... (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

28 januari 2017 14:30

Fitters, A.J.M.

Hardinxveld heeft zaterdag bij de hervatting van de competitie na de winterstop in Tricht dure punten laten liggen. In het duel dat belangrijk was in de degradatiestrijd ging de equipe van trainer Arjan de Vries met 3-1 ten onder. Hardinxveld had het betere van het spel in de eerste helft maar liet de kansen liggen en kreeg een tik met de 1-0 uit een omstreden strafschop kort voor de rust. Na de 2-0 voor de thuisploeg scoorde Robin de Kok de aansluitingstreffer met nog een half uur te spelen. Hardinxveld voerde de druk op en kreeg opnieuw mogelijkheden om gelijk te maken, maar voor het doel toonde Tricht zich een stuk effectiever door de wedstrijd met 3-1 te beslissen.

Met deze veertiende speeldag werd gestart met de returns na de winterstop en stond voor Hardinxveld als nummer voorlaatst de uitwedstrijd bij Tricht op het programma. Met de vijf punten voorsprong van Tricht op de ranglijst was de wedstrijd voor beide teams van cruciaal belang in de strijd om handhaving. Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd en werd direct gevaarlijk door Richard Zwakhals die in een rush geblokt werd. Op zijn volgende pass kwam Rick Lodder net iets tekort met uit te halen op het doel. Een volgende uithaal van Robin de Kok pareerde Trichtdoelman Jon van Oort met de vuisten. Het eerste gevaar van Tricht volgde pas na een half uur toen een steekpass op Wesley van Maurik door Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot uit de korte hoek werd getikt. Diezelfde Wesley van Maurik ging herhaaldelijk met veel misbaar in de zestien naar de grond en de penalty die Tricht kort voor de pauze kreeg leek een optelsom van scheidsrechter Fitters. Arjan Hakkert profiteerde namens Tricht vanaf de stip met de 1-0. Hardinxveld kreeg nog een prima kans om voor de rust gelijk te maken uit een vrije trap die Richard Zwakhals bij de tweede paal naast schoot. De frustratie bij Hardinxveld nam vlak voor de pauze toe en dat leverde gele kaarten op voor Vincent van Lopik en Christian Verschoor.
De WSB brigade werd direct in het tweede deel opnieuw gevaarlijk met een schuiver van Umut Takac net buiten de paal. Hardinxveld drong verder op en Tricht kreeg meer ruimte die de snelle Marijn Bransen benutte en snoeihard uithaalde voor de 2-0. Een kopbal van Richard Zwakhals breed voor het doel was net te hoog voor Rick Lodder om de aansluitingstreffer binnen te koppen. Dat gebeurde wel toen Robin de Kok de bal ineens op de slof nam en de 2-1 precies binnen de paal liet ploffen. Uit een vrije trap kopte Umut Takac in de kruising maar redde de Trichtdoelman even fraai. Na een hoekschop kreeg Roy van’t Hoog nog een vrije schietkans maar schoof de bal naast het doel. Waar Hardinxveld niet in slaagde deed Tricht wel uit de tegenaanval. Een wegens buitenspel omstreden schot van Tricht redde doelman Sjoerd de Groot in eerste instantie met de voet maar werd verslagen door de rebound van Wesley van Maurik. De 3-1 kwam Hardinxveld met nog ruim een kwartier spelen niet meer te boven, hoewel Danny van den Bout de spanning nog terug had kunnen brengen maar ook zijn schietkans bij de tweede paal had niet de juiste richting. De strijd was al gestreden toen Nick van der Woude en Lex de Gier als vervangers van Johan Kazen en Danny van den Bout voor Hardinxveld in het veld kwamen.
Door de 3-1 nederlaag liep de achterstand van Hardinxveld op Tricht, dat naar de achtste plaats klom op naar acht punten. Hardinxveld blijft voorlaatste op de ranglijst mede door afgelastingen van de concurrenten in de onderste regionen. Voor Hardinxveld staan nu twee thuiswedstrijden tegen subtoppers op het programma. Te beginnen komende zaterdag 4 februari tegen het ambitieuze Nivo Sparta. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Johan Kazen (80’Nick van der Woude), Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Danny van den Bout (80’Lex de Gier), Robin de Kok, Rick Lodder, Richard Zwakhals, Umut Takac.