Hardinxveld bekert door na ruime winst op Unitas

Unitas 1

Niels Nomen (penalty)
Niels Nomen (schot)

Mannen, 1, Groep 1 37

22 oktober 2016 14:30

Thoonen, J.J.W.

Hardinxveld plaatste zich met een ruime overwinning op Unitas zaterdag voor de volgende ronde van de districtsbeker. De ploeg van trainer Arjan de Vries domineerde aan de eigen Sluisweg de hele wedstrijd tegen de gasten uit Gorcum. Voor de pauze nam Hardinxveld met 1-0 de leiding en maakte het karwei af in het laatste deel van de wedstrijd. Na de 2-0 liep Hardinxveld verder uit naar een 4-0 overwinning, en won daarmee ook aan vertrouwen voor het vervolg van de competitie waarin het de laatste plaats bezet.

Tegen Unitas zaterdag dat uitkomt in de derde klasse nam Hardinxveld als tweedeklasser vanaf het eerste fluitsignaal het heft in handen. Dat leverde kansen op die de prima keepende Owen Verduijn namens Unitas pareerde. Dat was het geval na een sliding voor de goal van Niels Nomen en een geschampt schot op doel van Nick van der Woude. Ondanks veel balbezit van Hardinxveld lag het tempo niet hoog genoeg om Unitas echt te kraken. In de slotfase van de eerste helft creëerde Robin de Kok met een pass wel een opening voor Niels Nomen. De Hardinxveldspits schoof de bal langs de doelman tegen de paal waarna Danny van den Bout in de rebound wel de 1-0 aantekende. De eerste doelpoging van Unitas volgde pas op slag van rust met een schot van Nabiel Kadiwahabi dat net over de lat zeilde.

De WSB Solutions formatie kwam na de pauze steeds beter in het spel en liet Unitas kansloos. De voor Robin de Kok ingevallen Aron van Andel bediende Danny van den Bout die rakelings buiten de paal schoot. Met Niels Nomen die Umut Takac op maat bediende en even later in omgekeerde volgorde maakte Hardinxveld de kansen nog niet af. Ondertussen had invaller doelman Kevin van der Ploeg aan de kant van Hardinxveld vrijwel niets te doen. Met nog ruim een kwartier te spelen drukte Hardinxveld het grote overwicht wel uit in de score. De even eerder gelijktijdig met Vincent van Lopik ingevallen Richard Zwakhals trok de bal voor het doel en bediende daarmee de sterk spelende Nick van der Woude die de 2-0 binnen schoof. Even later was het opnieuw raak uit een strafschop toen de beweeglijke Rick Lodder werd neergetrokken voor het doel. Dader Jordy Laponder moest met rood naar de kant van scheidsrechter Thoonen en Niels Nomen tekende van elf meter 3-0 aan voor Hardinxveld. Met die treffer was voor spits Niels Nomen eindelijk de ban gebroken en schoot hij Hardinxveld uit een aanval kort voor het einde nog verder naar de 4-0. Daarmee boekte Hardinxveld een dik verdiende bekeroverwinning tegen Unitas dat eigenlijk een kansloze wedstrijd speelde.

Hardinxveld gaat door naar de volgende bekerronde en nog belangrijker is de winst voor de moraal van het team van trainer Arjan de Vries. In de competitie wacht Hardinxveld immers de strijd om weg te komen van de laatste plaats op de ranglijst. Komende zaterdag 29 oktober begint Hardinxveld aan die klus met de thuiswedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst Delta Sports’95 uit Houten. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Kevin van der Ploeg, Christian Verschoor, Patrick Zwakhals (62’Vincent van Lopik), Johan Kazen, Danny den Haan, Nick van der Woude, Danny van den Bout (62’Richard Zwakhals), Robin de Kok (45’Aron van Andel), Rick Lodder, Niels Nomen, Umut Takac.