Het Derde wint derby tegen Peursum!

Peursum 2

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse E

15 oktober 2016 15:00

Na de onnodige nederlaag van vorige week tegen koploper Groote Lindt heeft het derde de knop alweer om gezet en de eerstvolgende wedstrijd alweer gewonnen. In de eerste echte derby van dit seizoen tegen onze buren van v.v. Peursum werden de drie punten mee naar Hardinxveld genomen. Na twee uiterst efficiënte beginfases van zowel de eerste als de tweede helft was de wedstrijd snel beslist.  Mede door de resultaten op de andere velden in de 3e klasse E, mogen we wel zeggen dat het Derde de winnaar van het weekend is.

Na weer een goede week trainen was het afgelopen zaterdagmiddag alweer tijd voor de eerste echte derby van dit seizoen; dé uitwedstrijd bij v.v. Peursum. Een wedstrijd die je als Hardinxvelder altijd graag wilt winnen en waarvoor je niet op scherp gezet hoeft te worden. Kijkende naar het resterende programma deze speelronde van de competitie, kon dit wel eens een belangrijke pot voetbal worden.

Op deze mooie herfstmiddag was het een prachtig affiche. Het hoofdveld van v.v. Peursum lag er goed bij en door de regen van de zaterdagmorgen gleed de bal prachtig over de grasmat. Hardinxveld trad in aan in een vertrouwde opstelling en was klaar voor de wedstrijd toen om 15.00 het eerste fluitsignaal klonk.

Het fluitsignaal wat na nog geen minuut spelen alweer klonk. Hardinxveld schoot uit de startblokken en profiteerde optimaal van geklungel in de Giessenburgse defensie. Een terugspeelbal van een speler van Peursum werd onderschept door de diepste Hardinxveldse spits Jordi S. Deze toonde zich gelijk een ware afmaker en schoot de bal na nog geen minuut spelen naast de doelman. Een droomstart, 0-1!

Met dit uitgepakte cadeau en de snelle voorsprong was het voor Hardinxveld opletten geblazen. Peursum toonde veerkracht en wilde snel op gelijke hoogte komen. Het was even zoeken naar de juiste koppels op het veld en Peursum mocht er een aantal keer gevaarlijk langs komen via de zijkanten van het speelveld wat leidde tot een aantal corners. Hardinxveld probeerde het vertouwde spel te spelen maar de aanspeelpunten werden net zoals vorige week mannelijk verdedigd dus het spel ging in de openingsfase heen- en weer.

Het spel dat de eerste helft twee kanten op kon gaan werd gelukkig op tijd “beslist” in het voordeel van Hardinxveld. Na een voortreffelijke solo van de mee opkomende John kwam de bal tot aan de zestien meter van Peursum. John was niet in de mogelijkheid om zijn solo te belonen met een goal en zag dat Serge er beter voorstond. Met een scherpe steekbal stond Serge oog- in oog met de goalie en twijfelde geen moment. 0-2 vlak voor de rust en Hardinxveld had de wedstrijd onder controle.

Na rust wederom een uiterst efficiënte openingsfase van Hardinxveld. Waar in de rust nog werd gehamerd op een snelle 0-3, leek het afronden van de kansen deze middag wel te lukken. Het was al na drie minuten na de rust dat Albert de bal ontving aan de linker kant van het speelveld. Hij stuurde met een pass Serge in de diepte die zich opeens vrij van zijn mandekker waande. Met zoveel vrijheid schoot hij de bal in eerste instantie op de paal en was scherp genoeg om in de rebound zijn tweede van deze middag te maken.

De beslissende goal leek te zijn gemaakt en Hardinxveld kon zich gaan opmaken voor het uitspelen van deze wedstrijd. Het duurde immers niet lang voordat de bal weer in de goal van Peursum lag. Via de veelal opkomende Sjon aan de rechterkant van het speelveld kwam de bal bij Jordi S. in de voeten terecht. Op de rand van de zestien meter zijn hij zijn kans schoon en zag zijn schot via de binnenkant van de paal in de goal belandden.0-4 en de wedstrijd was nu écht beslist voor zover dat nog niet het geval was.

Het restant van deze derby werd goed uitgevoetbald door Hardinxveld en het bleef de wedstrijd tot het einde controleren.

Volgende week een verdiend weekje rust voor de mannen van het Derde om over twee weken weer klaar te staan voor de belangrijke wedstrijd tegen onze andere buren uit Gorichem, v.v. Unitas. Een ploeg die met hetzelfde puntenaantal als Hardinxveld aan deze wedstrijd zal beginnen, wat het dus opnieuw een belangrijke wedstrijd maakt. Om 14.30 is dan de aftrap op sportpark De Sluisweg.