Hardinxveld hekkensluiter na onfortuinlijk verlies bij GJS

GJS 1

... (intikker)
Robin de Kok (schot)
Assist: Umut Takac

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

26 november 2016 15:00

Kuijntjes, W.H.

Hardinxveld is zaterdag afgezakt naar de laatste plaats op de ranglijst na een onfortuinlijke nederlaag bij GJS. De ploeg van trainer Arjan de Vries slaagde er niet in om in een gelijkwaardig duel de gastheer in het eigen Dalem het eerste puntverlies toe te brengen. Ondanks de benarde positie op de ranglijst startte Hardinxveld met overtuiging. Van de twee ploegen die er een echte wedstrijd van maakten profiteerde GJS voor de pauze het meest met een 2-1 voorsprong. Na de rust lukte het Hardinxveld niet om die achterstand tegen het solide GJS nog om te buigen.

Hardinxveld trad aan met jeugdkeeper Marc Koning in het doel voor de geblesseerde Sjoerd de Groot. In een boeiende opening was de eerste mogelijkheid voor Hardinxveld toen Robin de Kok een voorzet van Danny van den Bout net naast het doel schoof. Aan de andere kant moest de Hardinxvelddoelman al snel in actie komen om een bal voor GJS’er Quincy Bartens weg te plukken. Na een klein half uur leidde een te korte terugspeelbal van Robin de Kok de openingstreffer in. GJS onderschepte de bal en Quincy Bartens schoot eenvoudig de 1-0 binnen. Hardinxveld voerde daarna de druk op en Danny van den Bout kwam met een solo tot de rand van de 16 meter maar schoot net buiten de paal. Een volgende volley van Aron van Andel werd door GJS doelman Raymon den Haan gepakt. Na 35 minuten viel wel de verdiende gelijkmaker toen verdediger Danny den Haan de bal aan de zijkant meegaf aan Umut Takac en uiteindelijk Robin de Kok met een fraaie diagonaal de 1-1 scoorde. Toch kreeg Hardinxveld op slag van rust nog het deksel op de neus na een verre inworp van GJS. De bal werd doorgekopt en inglijdend maakte Sjors Hendriks er 2-1 van voor de thuisclub.
Na de pauze werd het voor de WSB Solutions formatie lastig om tegen het meer inzakkende GJS nog openingen te creëren. Na een combinatie die wel perspectief bood werd Rick Lodder net binnen het strafschopgebied neergelegd, maar de claim om een penalty werd tot ongenoegen van heel Hardinxveld weggewuifd door scheidsrechter Kuijntjes. Met kopballen van Ruud Bos op de lat en gepareerd door Marc Koning bleef het spannend. Toen Danny van den Bout vrij baan had naar het GJS doel raakte Hardinxveld gefrustreerd dat de arbiter op dat moment geen voordeel gaf. Met nog een klein kwartier te gaan bracht Hardinxveld met Sjoerd Ooms en Niels Nomen meer aanvallende wissels in voor Robin de Kok en Umut Takac. Het bleek te kort om met opportunisme nog iets te forceren tegen GJS, dat wel onder druk stond maar geen krimp gaf. Met een armzwaai die door Ruud Bos in het gezicht van Roy van’t Hoog werd geplant moest de Hardinxveld verdediger met een zware neusblessure het veld verlaten. Het leverde de GJS’er niet direct rood maar wel zijn tweede geel en dus toch rood op. Voor de ongelukkige Hardinxvelder kwam Lars van der Rest nog voor de laatste speelminuten in het veld. Het bleef bij de 2-1 waarmee de thuisclub zich het meest gelukkig mocht prijzen en Hardinxveld een enorme kater bezorgde.
Door het eigen verlies en de andere resultaten zakte Hardinxveld met zeven punten naar de staart van de ranglijst. De ploeg van trainer Arjan de Vries moet zich nu zien op te laden voor de laatste twee wedstrijden voor de winterstop. Te beginnen komende zaterdag 3 december met de cruciale uitwedstrijd bij Heukelum dat twee plaatsen en twee punten hoger staat. Een week later wordt de eerste competitiehelft afgesloten aan de Sluisweg tegen Brederodes.

Opstelling: Marc Koning, Vincent van Lopik, Christian Verschoor, Roy van’t Hoog (88’Lars van der Rest), Danny den Haan, Aron van Andel, Danny van den Bout, Robin de Kok (77’Sjoerd Ooms), Rick Lodder, Richard Zwakhals, Umut Takac (77’Niels Nomen).