Hardinxveld lijdt tegen scherper Altena vijfde thuisnederlaag

Altena 1

... (kopbal)
... (volley)
Robin de Kok (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 november 2016 14:30

Bleek, G.W. van

Hardinxveld heeft zaterdag ook in de vijfde thuiswedstrijd deze competitie een nederlaag geleden. De ploeg van trainer Arjan de Vries slaagt er maar niet in om de punten aan de eigen Sluisweg te houden en leed tegen een scherper Altena een 1-3 nederlaag. Na de winst van een week eerder bleek het vertrouwen toch te broos voor een reeks om uit degradatiezorgen te komen. Na tien speeldagen deelt Hardinxveld nu met 7 punten de laatste plaats met sv BLC.

Hardinxveld maakte in het duel tegen middenmoter Altena best een gedreven start. Binnen een paar minuten leverde dat een uitgespeelde kans op toen Niels Nomen de bal breed gaf op Umut Takac, die vrij voor het doel hoog over schoot. Na 10 minuten spelen was aan het aan de andere kant wel raak bij de eerste keer dat Altena voor het doel kwam. Uit een hoekschop werd de bal bij de eerste paal doorgekopt op Erik van Zanten die bij de tweede paal van dichtbij raak kopte. Na nog een kopbal van Niels Nomen voorlangs het doel van Altena zakte Hardinxveld weg in de wedstrijd. Doelman Sjoerd de Groot bracht redding op een steekbal en een schuiver vrij voor het doel van Hardinxveld. Na een opgelegde kans die Altena liet liggen sloegen de bezoekers kort voor de rust nogmaals toe. Een kopbal uit de verdediging van Hardinxveld werd door Julian Geelhoedt ineens op de slof genomen en tekende zo met een volley 0-2 aan. Toch lukte het Hardinxveld om op slag van rust de spanning terug te brengen. Uit een vrije trap net buiten de zestien krulde Robin de Kok over de muur van Altena fraai de aansluitingstreffer in de benedenhoek.
De WSB Solutions wist in de tweede helft bij de 1-2 Altena toch niet echt onder druk te zetten. In de omschakeling waren de gasten sterker en breidden de voorsprong verder uit toen Richard de Laat de bal kon aannemen en met een schuiver precies binnen de paal er 1-3 van maakte. Met nog een klein half uur drong Hardinxveld wel aan maar de echte overtuiging ontbrak. De schoten van Richard Zwakhals en Rick Lodder waren voor Altena doelman Bas Visser goed houdbaar. Na nog een schot van de opgekomen Roy van’t Hoog dat geschampt werd tot hoekschop was het over met de pogingen van Hardinxveld. Altena haalde het tempo uit de wedstrijd en trok zo geroutineerd de 1-3 over de streep. Daarmee krijgen de bezoekers uit Nieuwendijk weer wat lucht op de ranglijst en zit Hardinxveld met een gedeelde laatste plaats dieper in de degradatiezorgen.
Komende zaterdag 19 november is er geen competitieronde en speelt Hardinxveld in de derde ronde van de districtsbeker tegen zondag tweedeklasser VOAB uit Goirle. De aanvang aan de Sluisweg is als gebruikelijk om 14.30 uur. De weken daarna wachten Hardinxveld voor de competitie twee uitbeurten tegen respectievelijk GJS en Heukelum.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Danny van den Bout, Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel (45’Vincent van Lopik), Richard Zwakhals, Robin de Kok (65’Sjoerd Ooms), Rick Lodder, Niels Nomen, Umut Takac.