Hardinxveld kantelt bij BLC wedstrijd met bizar scoreverloop

SV BLC 1

... (volley)
... (intikker)
Rick Lodder (volley)
Niels Nomen (penalty)
Niels Nomen (omhaal)
Roy van 't Hoog (afstandschot)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

5 november 2016 15:00

Bergen, S. van den

De belangen die op het spel stonden in de uitwedstrijd van Hardinxveld bij sv BLC leverden na een bizar scoreverloop Hardinxveld een ultieme overwinning op. Tegen de gastheren uit Den Bosch die op de ranglijst drie punten voorsprong hadden was het voor de ploeg van trainer Arjan de Vries een kwestie van aanhaken of afhaken. Hardinxveld begon desondanks slap aan de wedstrijd en stond binnen het half uur op een schijnbaar uitzichtloze 3-0 achterstand. Na de rust kantelde Hardinxveld de wedstrijd en begon een stuk scherper aan een ware inhaalrace. Met de eerste treffer van Rick Lodder al binnen een minuut, gevolgd door twee treffers van Niels Nomen en de winnende 3-4 van aanvoerder Roy van’t Hoog in de laatste minuut was de vreugde compleet in het Hardinxveldse kamp.

De wedstrijd van Hardinxveld bij sv BLC gold als cruciaal in de onderste regionen van de ranglijst. Bij een overwinning zou Hardinxveld als nummer laatst op gelijke hoogte komen met de Bosschenaren en kon tevens inlopen op de andere ploegen in de gevarenzone. Dat er zulke grote belangen op het spel stonden viel niet op te maken uit de start van Hardinxveld, dat niet kon beschikken over Vincent van Lopik en de geblesseerden Patrick Zwakhals en Lex de Gier.
 De thuisploeg kreeg alle gelegenheid om voor het doel gevaarlijk te worden en strafte dat al in de derde minuut af met een treffer van Ivo Mulders die een corner ineens op de slof nam. Hardinxveld speelde zich wel onder de druk uit maar liet de kansen op de gelijkmaker liggen. Een schuiver van Nick van der Woude stopte de BLC doelman met de voet en Danny van den Bout lepelde de bal over na een terugspeelbal en een voorzet voorlangs het doel van Nick van der Woude werd ook door iedereen gemist. Met de tegenaanval had BLC heel wat minder moeite toen Frits van Mourik helemaal vrij stond en de 2-0 in de hoek knalde. Hardinxveld raakte verder aangeslagen toen BLC in de 25e minuut een vrije trap op de kruising mikte en Teun Kessens het beslissende tikje gaf voor de 3-0. Dat BLC met meer mensen achterin bleef hangen en Hardinxveld spits Niels Nomen inbracht voor middenvelder Nick van der Woude gaf wel een wat ander dimensie aan de wedstrijd. Toch lukte het Hardinxveld niet om tot scoren te komen. Zelfs bij een vrije trap op de vijfmeterlijn voor het doel van BLC wegens een terugspeelbal kon Hardinxveld de muur van spelers op de doellijn niet doorboren. Aan de andere kant bleef BLC met uitvallen levensgevaarlijk en was het aan enkele reddingen van de niet geheel fitte doelman Sjoerd de Groot te danken dat de score niet verder opliep.

De WSB Solutions formatie gaf na de 3-0 bij de rust de moed niet op en ging met Sjoerd Ooms voor verdediger Lars van der Rest nog meer naar voren spelen. Als aanjager begon Danny van den Bout bijna de gehele rechterflank te bestrijken. Koud in het veld voor de tweede helft kon Hardinxveld al moed putten uit een treffer van Rick Lodder die de bal ineens op de slof nam en zo de 3-1 binnenschoot. Nadat Niels Nomen eerst al door de doelman was gestuit leverde een tackle in de zestien op de spits een strafschop op. Vanaf elf meter schoot Niels Nomen Hardinxveld naar de 3-2. De jacht op de gelijkmaker was geopend en Hardinxveld slaagde daarin na ruim een half uur in de tweede helft. Richard Zwakhals kopte een hoge bal aan de achterlijn terug voor het doel en met halve omhaal tekende Niels Nomen zijn tweede treffer aan. Na de sensatie van de 3-3 bleef Hardinxveld aandringen en zocht Umut Takac met twee schoten het doel net iets te hoog. Het klokje van de prima leidende scheidsrechter van den Bergen tikte de 90 minuten aan toen aanvoerder en centrale verdediger Roy van’t Hoog opstoomde over de as van het veld en de ruimte kreeg om verwoestend uit te halen. De winnende 3-4 vloog strak in de hoek achter de BLC doelman.
Bij Hardinxveld was de ontlading compleet na een enerverende voetbalmiddag waarin het uiteindelijk toch de beloning kreeg, omdat het ondanks de 3-0 achterstand was blijven voetballen en in het tweede deel nog effectiever bleek dan de gastheren in het eerste half uur waren.
Hardinxveld doet nu met 7 punten de laatste plaats over aan Heukelum met 6 punten en passeert ook BLC op doelsaldo op de ranglijst.
Komende zaterdag staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen middenmoter Altena op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Lars van der Rest (45’Sjoerd Ooms), Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Nick van der Woude (33’Niels Nomen), Danny van den Bout, Rick Lodder, Umut Takac, Richard Zwakhals.