Hardinxveld dieper in de zorgen na vierde thuisnederlaag

Delta Sports 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

29 oktober 2016 14:30

Zwan (Sr.), P. van der

Hardinxveld leed zaterdag in de wedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst de vierde thuisnederlaag. Daarmee nestelde de ploeg van trainer Arjan de Vries zich als hekkensluiter dieper in de zorgen. Het bezoekende Delta Sports’95 uit Houten nam na ruim een kwartier spelen de leiding en stond die niet meer af. Dat was voor de gasten echter niet voldoende om de eerste periodetitel te grijpen, die werd gewonnen door Roda Boys. In een van beide kanten matig duel waren de kansen schaars en dat resulteerde uiteindelijk in een 0-1 zege voor de bezoekers aan de Sluisweg.

Hardinxveld startte als nummer laatst van de ranglijst thuis tegen Delta Sports’95, waarvoor bij winst op deze achtste speeldag de eerste periodetitel nog op het spel stond mits koploper Roda Boys zou verliezen bij Altena. De gasten namen het initiatief en dwongen Hardinxveld doelman Sjoerd de Groot al vroeg tot twee reddingen. Hardinxveld mocht ook niet klagen dat scheidsrechter van der Zwan het aantikken door Christian Verschoor van zijn tegenstander in de zestien wegwuifde. De arbiter trok dat wel consequent door toen even later aan de andere kant Umut Takac een forse opzwieper kreeg in het strafschopgebied van Delta Sports.
Na ruim een kwartier spelen viel de openingstreffer voor de gasten uit een vrije trap die in tweede instantie hoog naar het doel werd geslingerd. Dicht tegen de achterlijn aan kopte Delta Sports aanvoerder Bas Geurts met een afgemeten boogje de bal over doelman Sjoerd de Groot binnen. Na de 0-1 werd het spelpeil er niet beter op en bleven de pogingen van Hardinxveld voor de rust beperkt tot een halve volley van Richard Zwakhals net naast de paal.
Ook in de tweede helft lukte het de WSB Solutions formatie niet om langszij te komen. De wissels in aanvallende zin met de komst van Danny van den Bout, Robin de Kok en Sjoerd Ooms hadden voor het team van trainer Arjan de Vries ook al niet het beoogde effect. Delta Sports speelde wat meer op de helft van Hardinxveld en zag Vincent van Lopik een bal uit het doelgebied redden. Ook doelman Sjoerd de Groot hield met een paar reddingen de bezoekers van verdere score af. De gasten hielden controle over de wedstrijd tegen Hardinxveld dat niet in staat was om tot een dreigend slotoffensief te komen. Daarmee bleef het bij 0-1 voor de bezoekers, die daar door de winst van Roda Boys niet voldoende aan hadden voor de eerste periodetitel. Hardinxveld kent heel andere zorgen omdat het door deze nederlaag niet weg kwam van de laatste plaats en ook de aansluiting onderin dreigt te verliezen.
Volgende week zaterdag 5 november wacht Hardinxveld een duel van in dit stadium aanhaken of afhaken. Als nummer veertien met vier punten draagt dan de uitwedstijd van Hardinxveld bij sv BLC in Den Bosch, de nummer elf met zeven punten, het stempel cruciaal.
Om het team aan te moedigen kunnen supporters gebruik maken van de spelers- en supportersbus die om 13.00 uur vertrekt van de Sluisweg.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Christian Verschoor, Patrick Zwakhals (45’Danny van den Bout), Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Nick van der Woude (74’Robin de Kok), Rick Lodder, Umut Takac (76’Sjoerd Ooms), Richard Zwakhals.