Hardinxveld na de rust verslagen door Roda Boys

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

8 oktober 2016 14:30

Kalmar, L.

Hardinxveld heeft zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Roda Boys/Bommelerwaard een 1-3 nederlaag geleden. In de eerste helft hielden beide teams elkaar goed in evenwicht en dat kwam ook in de tussenstand van 1-1 tot uitdrukking. Na de rust trokken de bezoekers de wedstrijd in korte tijd naar zich toe geholpen door slordigheden van Hardinxveld. Zoals de laatste wedstrijden steeds het geval is moest Hardinxveld na de 1-3 weer in de achtervolging. Met de aanvallende wissels van trainer Arjan de Vries kwam er wel meer dreiging richting het doel van de gasten maar Roda Boys was simpelweg te goed om die voorsprong nog weg te geven.

Hardinxveld kreeg als nummer voorlaatst aan de eigen Sluisweg bezoek van medekoploper Roda Boys. In een hoog tempo waren het de gasten die met een kopbal naast het doel en een schot op doel het duel openden. Danny van den Bout zorgde voor het eerste gevaar van Hardinxveld door voor zijn man te komen, maar Roda doelman Geert Verhoeven klemde zijn kopbal. Met snel wisselende mogelijkheden voor beide ploegen was het Hardinxveld dat na een klein half uur de leiding nam. Een afstandsschot van Roy van’t Hoog pareerde de Roda doelman knap en in de rebound was het Umut Takac die wel doeltreffend afrondde. De 1-0 stond maar even op het scorebord toen na balverlies een voorzet van Roda Boys iedereen incluis Hardinxveld doelman Sjoerd de Groot passeerde en Nils Loef vrij 1-1 kon binnenkoppen. Dat bleef het ook tot de rust van de partij die tot dan gelijk op ging.
In de tweede helft leek het snel gedaan met de concentratie van de WSB Solutions formatie. Met goed positiespel bracht Roda Boys Hardinxveld uit balans. Van de mogelijkheden die dat opleverde werd door de gasten uit Aalst kort achter elkaar geprofiteerd. Na een steekpass stiftte Christiaan van Aalst simpel de 1-2 over de uitkomende doelman Sjoerd de Groot. Ook de 1-3 een paar minuten later was een makkelijk doelpunt toen Toby Tan de bal voor het doel van Hardinxveld op een presenteerblaadje kreeg om binnen te tikken. Nadat Hardinxveld al drie weken op rij in de slotfase tegen een 3-2 achterstand moest knokken was de marge deze keer zelfs twee doelpunten om te overbruggen. Met nog een kwart wedstrijd te gaan wisselde Hardinxveld aanvallend met de komst van spits Niels Nomen met in zijn schaduw Rick Lodder. Dat leverde wel meer dreiging op voor het doel Roda Boys. Een schot van Rick Lodder richting de hoek werd gekraakt en twee kopballen van Niels Nomen werden ook uit het doelgebied gered. De bezoekers kregen de ruimte om te counteren maar sloegen niet verder toe tegen Hardinxveld dat bleef knokken voor een beter resultaat. Met een schuiver die de paal raakte en een loopactie uit een moeilijke hoek lukte het invaller spits Niels Nomen net niet om Hardinxveld het duwtje te geven voor een echt spannende finale. Het bleef zo tot het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter Kalmar bij de 1-3 voor de gasten. Hardinxveld kon niet anders dan de conclusie trekken dat het de goed voetballende bezoekers deze middag niet lastig genoeg had gemaakt door de doelpunten te gemakkelijk weg te geven.
Voor Hardinxveld als nummer voorlaatst van de ranglijst staat volgende week 15 oktober de uitwedstrijd tegen subtopper G.D.C. op het programma.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals (70’Niels Nomen), Christian Verschoor, Danny den Haan, Roy van’t Hoog, Danny van den Bout, Robin de Kok (85’Nick van der Woude), Sjoerd Ooms (70’Rick Lodder), Richard Zwakhals, Umut Takac.