Derde 3-2 verlies op rij brengt Hardinxveld in de zorgen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

1 oktober 2016 14:30

Wattel, B.

Hardinxveld beleefde zaterdag met de uitwedstrijd bij Meerkerk een trilogie om niet echt trots op te zijn. Voor de derde maal achtereen leed het team van trainer Arjan de Vries een onverdiende 3-2 nederlaag en daarmee komt Hardinxveld in de zorgen. Kon het eerder tegen CDW en Wilhelmina’26 nog beide kanten op, in de uitwedstrijd tegen het zeker niet groots spelende Meerkerk was het onnodig voor Hardinxveld om als bovenliggende partij met opnieuw dezelfde cijfers te verliezen. Maar dat gebeurde wel door meer effectiviteit aan de kant van Meerkerk dat Hardinxveld zo wegdrukte naar de voorlaatste plaats op de ranglijst.

Hardinxveld nam het initiatief in de beginfase en kreeg mogelijkheden uit een hoekschop van Robin de Kok die bij de eerste paal werd gemist en een steekpass op Sjoerd Ooms die een Meerkerkverdediger nog net kon wegtikken. De score werd na 20 minuten spelen echter geopend aan de andere kant. Hardinxveld gaf teveel vrijheid aan Meerkerk dat profiteerde met een diagonale schuiver van Bart Koomans: 1-0. Binnen het half uur sloeg Meerkerk opnieuw toe uit een voorzet die bij de eerste paal door Wilmar van Bruggen voor de Hardinxveldverdediging werd binnen geprikt. Na de 2-0 was het initiatief nog meer aan Hardinxveld en dat leverde kort voor de pauze ook de aansluitingstreffer op. Meerkerkdoelman Klaas-Jan van Zessen kreeg een inzet van Robin de Kok niet onder controle en in het doelgebied gaf Umut Takac de bal het laatste zetje voor de 2-1.
Na de rust dicteerde de WSB Solutions formatie opnieuw het spel en dat leverde al snel de gelijkmaker op. Uit een scherp genomen hoekschop van Robin de Kok ging Danny van den Bout het duel aan in het doelgebied en was uiteindelijk een Meerkerkverdediger er verantwoordelijk voor dat de bal in het dak van het doel verdween: 2-2. Hardinxveld leek direct door te drukken door Richard Zwakhals die over het doel kopte en een schot uit de draai geklemd zag worden door de benen van de Meerkerkdoelman. Ondanks het overwicht werd Hardinxveld opnieuw getroffen door een bevlieging aan de ander kant. Wilmar van Bruggen onderstreepte zijn status als goaltjesdief door vanaf de rand van de 16 meter uit te halen voor de 3-2 van Meerkerk. Hardinxveld moest opnieuw in de achtervolging en had op de bank met Rick Lodder, Niels Nomen, Christian Verschoor en Lex de Gier meer dan voldoende kwaliteit achter de hand. Maar de invallers die kwamen hadden maar weinig tijd tegen Meerkerk dat de laatste krachten aansprak om de overwinning uit het vuur te slepen. Een schot van de opkomende Roy van’t Hoog werd geblokt en een schot van Umut Takac werd door Meerkerk ternauwernood tot corner verwerkt. Rick Lodder kwam nog heel dicht bij de gelijkmaker maar zijn schot werd net getoucheerd tot corner. Het piepte en kraakte bij Meerkerk maar dat hield de 3-2 voorsprong wel vast tot aan het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Wattel.
De teleurstelling bij Hardinxveld was groot, temeer door de wijze waarop ook eerder verloren  werd. Voor de derde keer achtereen leek Hardinxveld na een 2-2 tussenstand in de tweede helft door te drukken, maar ging even zo vele keren in het laatste kwart van de wedstrijd onderuit met een 3-2 verlies.
Komende zaterdag staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen medekoploper Roda Boys/Bommelerwaard op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals, Roy van’t Hoog, Danny den Haan (75’Christian Verschoor), Aron van Andel (70’Rick Lodder), Danny van den Bout, Robin de Kok (77’Niels Nomen), Sjoerd Ooms, Richard Zwakhals, Umut Takac.