Hardinxveld lijdt thuis dure nederlaag tegen Wilhelmina’26

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

24 september 2016 14:30

Drunen, A.H. van

Hardinxveld is zaterdag aan de eigen Sluisweg in de wedstrijd tegen Wilhelmina’26 onderuit gegaan. Door het verlies ziet de ploeg van trainer Arjan de Vries naast de tegenstander van deze middag ook andere ploegen weglopen op de ranglijst. Hardinxveld begon sterk aan de wedstrijd en nam ook snel de leiding. Maar in de loop van het duel kregen de bezoekers beter vat op het spel en zegevierden uiteindelijk met 2-3.

Met respectievelijk drie en twee punten op zak begonnen Hardinxveld en Wilhelmina’26 aan hun vierde competitiewedstrijd. Met die stand was het duel cruciaal voor beide ploegen om aan te haken bij de middenmoot. Hardinxveld leek dat goed op te pakken met een veelbelovende openingsfase. Binnen een paar minuten schoot Robin de Kok al op de vuisten van de Wilhelmina doelman en was even later wel succesvol. Met een strakke pegel in de hoek schoot hij Hardinxveld al vroeg naar een 1-0 voorsprong. Geleidelijk zakte het overwicht van Hardinxveld weg en kreeg Wilhelmina’26 meer grip op de wedstrijd. Halverwege de eerste helft leverde dat de gasten de gelijkmaker op door Nick Linnenbank die vrij kon uithalen. Hardinxveld kwam minder van de eigen helft en werd niet echt gevaarlijk. Een poging van Sjoerd Ooms met een boogbal werd nog wel door de doelman over de lat getikt en ook een inzet van Wilhelmina’26 krulde net over de lat.
Met de 1-1 bij de rust leek de WSB Solutions formatie zich in het begin van de tweede helft te herpakken. Met Christian Verschoor als wissel in de laatste linie kon Roy van’t Hoog doorschuiven naar het middenveld en kreeg het spel meer dreiging. Niels Nomen kwam als spits in het team voor Richard Zwakhals. Na een blessure van Patrick Zwakhals kwam ook Rick Lodder in de ploeg en moest de formatie weer worden herzien. Van een vrije trap die kort genomen leek profiteerde oud Hardinxveld speler Kelvin van Es door als eerste bij de bal te zijn en er 1-2 van te maken. Na deze achterstand liep Hardinxveld zich vast op de hechte verdediging van de bezoekers. Nadat Lex de Gier de bal aflegde op Sjoerd Ooms viel er toch een opening waaruit Sjoerd Ooms de gelijkmaker scoorde. Met de 2-2 en nog een kwartier te gaan zette Hardinxveld druk maar werd slachtoffer van een lange bal uit de verdediging van de gasten. De voorzet die volgde bereikte de vrijgelaten Nick Linnenbank die over doelman Sjoerd de Groot zijn tweede treffer van de middag binnen kopte. Hardinxveld ging na de 2-3 nog op jacht naar de gelijkmaker en zag die bijna vallen toen een kopbal van Niels Nomen op weg naar het doel net getoucheerd werd en tot hoekschop werd omgebogen. Meer leverde dat Hardinxveld niet op waardoor de ploeg een dure nederlaag leed. Wilhelmina’26 klom door dit resultaat naar de middenmoot en Hardinxveld deelt nu met drie punten de voorlaatste plaats.
Komende zaterdag 1 oktober staat voor Hardinxveld het bezoek aan het zes punten tellende Meerkerk op het programma.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals (60’Rick Lodder), Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Lex de Gier, Robin de Kok (46’Christian Verschoor), Sjoerd Ooms, Richard Zwakhals (46’Niels Nomen), Umut Takac.