Sterk slot tegen Streefkerk

Hardinxveld MO17-1

Streefkerk MO17-1

... (intikker)
Senna den Dikken (vrije trap)
... (e.d.)
Anouk Rietveld (intikker)
Assist: Noa Suiker

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

17 september 2016 12:30

Johnny de Koning

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. In de voorbereiding en de beker is de ploeg goed op schot. Nu zien of dat een vervolg kan worden gegeven in de competitie. De aftrap was om half een, dus speelsters, coaches en ouders en grootouders konden lekker uitslapen op deze zonnige zaterdag. Voor en tijdens de wedstrijd werd er druk gefotografeerd. Het team en alle speelsters werden op de foto gezet en ook werden er mooie actiefoto’s tijdens de wedstrijd gemaakt. Na de aftrap zocht Hardinxveld direct de aanval en bouwde al snel een overwicht op. Het spel speelde zich vooral af op de helft van Streefkerk. Dat vond Streefkerk wel prettig. Deze ploeg speelt vanuit de verdediging en heeft een snelle spits in de punt van de aanval. Dus oppassen voor de counter. Het overwicht van Hardinxveld resulteerde al snel in een voorsprong. Kirsten soleerde op snelheid door de verdediging en scoorde rustig de 1-0. Niet veel later herhaalde zij dat knap en verdubbelde ze de score: 2-0. Hardinxveld kreeg nog meer kansen en gelegenheid om te scoren, maar het sprong slordig met deze mogelijkheden om. Schoten van Senna, Bo, Savita,Quinty,  Ashley gingen naast of over, in het zijnet of waren te zacht ingeschoten. Ook de lat en paal werden een keer geraakt. En als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat. Dat gebeurde ook. Een diepe bal ging door de op één lijn spelende verdediging van Hardinxveld. De snelle spits van Streefkerk was zelfs de snelle Silke te snel af en kon alleen op Britt af. De spits bleef rustig en schoof de bal langs Britt precies in de hoek: 2-1. Hardinxveld schrok niet van deze tegentreffer en ging weer in de aanval. Het vizier stond niet super scherp vandaag. Er waren veel kansen nodig om te scoren. Hardinxveld kreeg een vrije trap op ruime afstand van het doel. Senna nam plaats achter de bal en de bal verdween prachtig in de bovenhoek. Vol ongeloof sloeg Senna haar handen voor haar gezicht. Was het niet de bedoeling? Wilde ze een voorzet geven? Het werd een doelpunt: 3-1. Dat bracht de marge weer op twee. Het spelbeeld bleef hetzelfde. Hardinxveld viel aan en Streefkerk verdedigde. Hardinxveld speelde slordiger en rommeliger dan de laatste wedstrijden. Streefkerk bleef op de counter gokken en dat pakte goed uit. Noa, Esther en Silke hadden hun handen vol aan de snelle spits en aanvoerster van Streefkerk. Haar tweede kans leverde direct het tweede doelpunt op en was een kopie van het eerste 3-2. Ook hierna veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Hardinxveld bleef aanvallen en na een rush van Dylana over de rechtervleugel volgde een harde voorzet die door een verdedigster van Streefkerk ongelukkig achter haar eigen keepster werd gewerkt: 4-2. Dat gaf Hardinxveld weer lucht. Het gat werd zelfs nog groter toen Ashley na goed voorbereidend werk van Kirsten via een wippertje de bal onbereikbaar voor de keepster in de uiterste hoek lepelde: 5-2. Dat was een geruststellende marge zo vlak voor rust. Dit zou wel de ruststand worden. Maar dat pakte anders uit, want in de slotseconden van de eerste helft volgde weer een identieke counter als de twee ervoor en weer scoorde de snelle spits toen ze alleen op Britt kon afgaan: 5-3.

De coaches Robert Paul en Joey en de ploeg gingen rusten. De nodige wissels werden toegepast. Indy, Estelle en Anouk kwamen in de ploeg. De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. Hardinxveld viel aan en Streefkerk verdedigde en counterde. Hardinxveld verzuimde in de beginfase van deel twee verder afstand te nemen. Anouk en Mandy kwamen niet tot scoren en Kirsten had pech met haar schoten en acties. De spits van Streefkerk was zeer effectief. Bij een counter kon ze weer alleen op Britt af. Dit keer was een medespeelster meegelopen. Zij kreeg de bal en schoof die in het doel: 5-4. Al die tijd speelde Hardinxveld op één lijn. En ondanks het grote overwicht was de voorsprong miniem. Streefkerk kreeg 4 kansen en scoorde 4 keer. Een hoog rendement. Na deze tegengoal gooide coach Robert Paul het om. Senna ging achter de verdediging spelen. Vanaf dat moment heeft Streefkerk geen kans meer gehad. Niet veel later was de marge weer twee. Kirsten passeerde een paar tegenstandsters en schoot hard tegen de lat. In de rebound werkte Anouk de bal over de lijn. Er volgden nog vele kansen. Mandy kon de bal niet in het doel werken en veel schoten waren te slap of gingen net naast of recht in de handen van de keepster. Maar in de slotfase ging het ineens beter. Eerst scoorde Kirsten beheerst na voorbereidend werk van Quinty. Daarna scoorde Quinty met een mooi schot vanaf de rand van de zestien. Indy volgde kort daarna haar voorbeeld. Noa speelde Indy in de diepte aan. Niemand viel haar aan en ze besloot te schieten. De bal vloog mooi in de kruising. Het slotakkoord werd gezet door Quinty die na een corner van Kirsten de bal met het hoofd in het doel werkte. Op deze manier was de 10 weer bereikt en een goede start gemaakt in de competitie. Volgende week tegen De Zwerver uit Kinderdijk dat Oranje Wit wist te verslaan.