“Op pure wilskracht en doorzettingsvermogen”

Unitas JO7-1

Hardinxveld JO7-1

Jens de Nijs (schot)
... (e.d.)
Sietse Jorna (schot)
Jens de Nijs (schot)

24 september 2016 9:45

Vandaag was een dag van vroeg opstaan voor de ouders van JO7-1. Het zonnetje scheen maar het was nog wel een beetje fris. Na de grote overwinning van vorige week waren we allemaal nog in een “winning mood”.

Dit was wel te merken toen Jasper binnen 1 minuut de openingstreffer maakte. Hierna kwamen de jongens weer vol in actie met als gevolg dat Jens een loeihard schot op de paal loste. In de 4e minuut was Jens prima aan het uitverdedigen waarna hij Jasper vooruit zag sprinten. Na een mooie steek pass van Jens tikte Jasper de 0-2 binnen.

Unitas liet het hier niet bij zitten en scoorde in de 5e minuut: 1-2. Onze verdediging zakte van schrik steeds verder in waardoor Unitas meer ruimte kreeg om te voetballen. Opgelucht zagen we een schot van Unitas voorlangs gaan. Ook Jasper zat het geluk even niet mee en hij schoot in de 11e minuut voorlangs het doel.

Unitas kreeg steeds meer vat op het spel met spannende momenten als gevolg. Zo moest Jens in de 12e minuut een hard schot blokken, maar konden we helaas niet voorkomen dat dat Unitas de 2-2 en kort daarop de 3-2 binnen schoot.

Bij Unitas bleken ze 20 minuten speeltijd te hanteren, wat voor onze jongens behoorlijk pittig was aangezien we geen reserve-speler hadden. Siebe kreeg ook nog een een harde bal op zijn bril, maar deze bikkel speelde flink door. Ondanks goede reddingen van Tygo en Sietse maakte Unitas 4-2. Gelukkig konden de jongens zich weer herpakken en schoot Jasper in de 19e minuut de 4-3 binnen.

Tijdens de rust hebben we elkaar veel moed ingesproken, want 1 doelpuntje achter betekende toch nog helemaal niets?

De jongens gingen vol strijdlust weer het veld op en Jens schoot in de 16e minuut op de paal. Ook Siebe deed een poging, maar zijn afstandsschot werd geblokt door Unitas. Het zat even niet mee en daar wist Unitas van te profiteren. In de 17e minuut schoten zij de 5-3 binnen.
De strijd ging over en weer met zeer grote kansen voor beide partijen tot aan de 25e minuut. Jens

deed een prima inworp en de bal viel met een boog voor Jasper zijn voeten. Jasper werkte dat goed af en schoot de 5-4 binnen.

Weer volgde een schot op doel van Unitas, maar de bal ging net naast. In de 28e minuut maakte Jens de gelijkmaker en het stond 5-5. Helaas was dit van korte duur en schoot Unitas de 6-5 binnen. De jongens streden voor wat ze waard waren en na een rommelige afwerking van Unitas belandde de bal in hun eigen doel. En we stonden weer gelijk met 6-6.

We dachten dat het einde van de wedstrijd in zicht was, nadat Sietse in de 30e minuut met een prachtig doelpunt de 6-7 binnen schoot. Helaas was daar Unitas nog even met de gelijkmaker: 7-7. Gelukkig maakte Jens vlak voor de 40e minuut het verlossende doelpunt 7-8 ! Kort daarop werd de wedstrijd afgefloten.

Wat was het een ongelooflijk spannende wedstrijd en wat hebben de jongens geknokt voor deze overwinning ! Daarom voor alle Jongens van JO7-1 “petje af” voor deze geweldige prestatie !!