Hardinxveld bekert verder na 0-3 overwinning op Papendrecht

Mannen, 1, Groep 1 0047

27 augustus 2016 14:30

Mathon, A.P.P.M.

Hardinxveld heeft zich zaterdag door een overwinning op doelsaldo ten koste van Papendrecht geplaatst voor de knock-out fase van de districtsbeker. Na een midweeks gelijkspel bij Dubbeldam (zo) was de opgave voor het team van trainer Arjan de Vries om met minimaal twee doelpunten verschil de laatste poulewedstrijd in Papendrecht te winnen. Halverwege de tweede helft brak Niels Nomen het bekerduel open en liep Hardinxveld via scores van Lex de Gier en Sjoerd Ooms uit naar een knappe 0-3 overwinning.

Na de verloren openingswedstrijd in de bekerpoule tegen Oranje Wit speelde Hardinxveld midweeks bij Dubbeldam (zo) met 2-2 gelijk. Door twee treffers van Richard Zwakhals nam Hardinxveld in dat duel een 0-2 voorsprong. Uit een vrije trap net voor de pauze kwam de thuisploeg terug en viel de wegens buitenspel omstreden gelijkmaker in blessuretijd. Een tegenslag was ook die avond voor Hardinxveld het uitvallen van verdediger Elroy Boon met een ernstige knieblessure.
In de laatste poulewedstrijd van afgelopen zaterdag streden Papendrecht en Hardinxveld om achter poulewinnaar Oranje Wit als tweede in de poule door te gaan voor de districtsbeker. Beide tweedeklassers hielden elkaar in de eerste helft in evenwicht en gaven de verdedigingen vrijwel niets weg. Na de doelpuntloze pauze werd de strijd in het tweede deel een stuk meer open.
De WSB Solutions formatie moest met minimaal twee doelpunten verschil winnen om door te gaan en slaagde uiteindelijk in die missie. Papendrecht begon met wat meer scherpte aan het tweede deel en was het aan doelman Sjoerd de Groot te danken dat Hardinxveld de nul vasthield. De voor Hardinxveld debuterende Umut Takac werd na ruim een uur spelen vervangen door Niels Nomen, die meer in de punt ging spelen. Binnen enkele minuten werd de Hardinxveldinvaller in de diepte aangespeeld en redde de doelman zijn inzet maar rondde hij dat met doorzetten in tweede instantie wel af.
Met de 0-1 voorsprong kreeg Hardinxveld wat meer ruimte. Na een vrije trap van Papendrecht  die doelman Sjoerd de Groot knap pareerde sloeg Hardinxveld in de slotfase definitief toe. Lex de Gier ontsnapte met een rush en gaf met zijn inzet de uitkomende Papendrechtdoelman het nakijken. Even later was het van de andere flank Danny van den Bout die de bal breed voor het doel trok en Sjoerd Ooms met een voetbeweging 0-3 als eindstand in het doel tikte. Door dit resultaat kan Hardinxveld uitkijken naar de bekerloting voor de volgende ronde die tijdens de inhaalweek eind oktober wordt gespeeld. Dit resultaat geeft eveneens vertrouwen aan het team van trainer Arjan de Vries om aan de competitie te beginnen.

Komende zaterdag 3 september in het zover, dan start Hardinxveld voor de competitie in de tweede klasse met een thuiswedstrijd tegen Tricht. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals, Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Lex de Gier, Robin de Kok (80’Rick Lodder), Umut Takac (60’Niels Nomen), Richard Zwakhals (25’Sjoerd Ooms), Danny van den Bout.