Hardinxveld doet zich tekort in uitwedstrijd bij CDW

CDW 1

Lex de Gier (schot)
Assist: Sjoerd Ooms
... (schot)
... (intikker)
... (schot)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

17 september 2016 14:30

Bleek, G.W. van

Hardinxveld heeft zich zaterdag tekort gedaan door verlies in de uitwedstrijd bij CDW. Binnen een paar minuten nam het team van trainer Arjan de Vries al de leiding in Wijk bij Duurstede. Maar de gastheren toonden zich in het vervolg van de eerste helft ook scherp voor het doel en namen met 2-1 de leiding over. Na rust knokte Hardinxveld zich naar de gelijkmaker en zette de thuisploeg onder grote druk. Een moment van balverlies werd Hardinxveld een kwartier voor tijd fataal en CDW kwam er razendsnel uit om er tegen de verhouding in 3-2 van te maken.

Met beide een winst- en een verliespartij uit de eerste twee competitiewedstrijden ging Hardinxveld op bezoek bij het onbekende CDW als debutant in de tweede klasse. De ploegen hadden er zin in en de wedstrijd werd razendsnel opengebroken. In de derde minuut dook Lex de Gier op een pass van Sjoerd Ooms in de ruimte en schoof beheerst de 0-1 voor Hardinxveld langs de doelman binnen. Na nog een vrije trap van Robin de Kok net buiten de paal kwam de thuisploeg sterk terug. Uit een spelhervatting kreeg Hardinxveld de bal niet weg voor het doel en kon Lennard Nienhaus van dichtbij de 1-1 voor CDW binnen schieten. Met nog maar een kwartier gespeeld te hebben kwam CDW op voorsprong toen Christian Verschoor met een tackle de bal onderschepte maar via via toch weer in de voeten van een CDW’er kwam. Doelman Sjoerd de Groot was uit zijn doel gekomen en met een simpel rollertje tikte Floris van Dijk zo de 2-1 voor CDW binnen. Hardinxveld bleef meer in balbezit en zag Umut Takac vrij voor het doel uithalen met een uitstekende redding van de CDW doelman. Ook CDW had de voorsprong kunnen vergroten toen op slag van rust een schot via de binnenkant van de kruising terug in het veld vloog.
De WSB Solutions formatie voerde met de 2-1 achterstand de druk op in de tweede helft. Uit de draai mikte Umut Takac net buiten de paal en schoot na een combinatie rakelings over het doel. Halverwege de tweede helft was het wel raak toen Richard Zwakhals in de zestien sterk doorzette en de verdiende 2-2 binnen schoof. Hardinxveld wilde doordrukken maar werd een kwartier voor tijd geklopt door een razendsnelle uitval. Na balverlies op het middenveld schoof CDW invaller Tim van Ravenhorst bij zijn eerste balcontact de 3-2 binnen. Met achtereenvolgens Rick Lodder, Danny van den Bout en Niels Nomen als aanvallende wissels probeerde Hardinxveld de gelijkmaker te forceren. De mee opgekomen centrale verdediger Roy van’t Hoog schoot rakelings over de lat en een schot van Umut Takac tikte de uitstekende thuisdoelman nog uit de hoek. Ook in de slotminuten stond de spanning er vol op en wuifde scheidsrechter van Bleek een door Hardinxveld geclaimde handsbal in de zestien weg. Rick Lodder was in de allerlaatste minuut dicht bij de meer dan verdiende gelijkmaker maar zijn schot ketste via de onderkant van de lat uit het doel. Ondanks alle energie die Hardinxveld in het duel had gestoken was het de thuisploeg die bij het laatste fluitsignaal met 3-2 aan het langste eind trok.

Na deze teleurstellende uitslag staat komende zaterdag 24 september voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen Wilhelmina’26 op het programma. De bezoekers uit Wijk en Aalburg staan op twee punten uit de eerste drie wedstrijden tegen de drie punten die Hardinxveld een week eerder bij Nivo Sparta won. Dit duel dat belangrijk is om de aansluiting met de middenmoot niet te verliezen vangt aan op de Sluisweg om 14.30 uur.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals (68’Rick Lodder), Roy van’t Hoog, Christian Verschoor, Aron van Andel (85’Niels Nomen), Lex de Gier (75’Danny van den Bout), Robin de Kok, Sjoerd Ooms, Richard Zwakhals, Umut Takac.