Hardinxveld verliest openingsduel van Tricht

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

3 september 2016 14:30

Meeuwse, J.

Hardinxveld heeft zaterdag aan de eigen Sluisweg de openingswedstrijd van de competitie geen glans kunnen geven. Tegen het bezoekende Tricht kwam de ploeg van trainer Arjan de Vries niet lekker in de wedstrijd. De gasten toonden zich scherper en namen voor de rust al met 0-2 de leiding. Met wat fortuin viel tien minuten voor tijd nog wel de aansluitingstreffer. Maar ook in de slotfase kon Hardinxveld voor het doel niet echt gevaarlijk worden en leed uiteindelijk een teleurstellende 1-2 nederlaag.

De opening zag er voor Hardinxveld nog wel veelbelovend uit. Binnen een paar minuten schoof Richard Zwakhals de bal voorlangs het Trichtse doel net naast. Maar na een klein kwartier spelen toonde Tricht zich een stuk strijdvaardiger. Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot bracht knap redding bij een schot net onder de lat. Halverwege de eerste helft was het wel raak uit een aanval die met een verdekt schot van Marijn Hak Tricht een 0-1 voorsprong opleverde. Hardinxveld bleef onder druk staan en na balverlies op het middenveld tackelde verdediger Patrick Zwakhals in de zestien een Trichtspeler. De pas 17-jarige scheidrechter Meeuwse die prima leidde wees naar de stip en Wesley van Maurik tekende uit de penalty 0-2 aan voor de bezoekers.
In de WSB Solutions formatie werden Sjoerd Ooms en Niels Nomen als aanvallende wissels ingebracht om het duel te laten draaien. Niettemin was Tricht dicht bij een derde treffer toen een schot van Marijn Hak via de vingertoppen van doelman Sjoerd de Groot de lat raakte. Hardinxveld leek even terug te komen maar een schuiver van Sjoerd Ooms en een bekeken schot van Robin de Kok rolden net buiten de paal. Tricht speelde solide en gaf vrijwel niets weg. Met wat geluk scoorde Hardinxveld toch de aansluitingstreffer. Een schot van Vincent van Lopik vloog via het lichaam van Trichtverdediger Rico de Ridder achter zijn eigen doelman. Met nog een kleine tien minuten te spelen zette Hardinxveld bij de 1-2 aan voor een slotoffensief. Maar zoals de hele wedstrijd leverde dat Hardinxveld geen echt uitgespeelde kansen op tegen het sterke collectief van Tricht, dat zo aan het eind een verdiende overwinning kon vieren.
Voor Hardinxveld betekent de thuisnederlaag in deze eerste competitiewedstrijd een tegenvaller aan het begin. Komende zaterdag 10 september staat voor Hardinxveld ook een pittige opgave op het programma, met een bezoek in Zaltbommel tegen het als titelkandidaat getipte Nivo Sparta.

Opstelling: Sjoerd de Groot, Vincent van Lopik, Patrick Zwakhals, Roy van’t Hoog, Danny den Haan, Aron van Andel, Lex de Gier (80’Rick Lodder), Robin de Kok, Umut Takac (55’Sjoerd Ooms), Richard Zwakhals, Danny van den Bout (55’Niels Nomen).