TE STERK VOOR THEOLE

... (e.d.)

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 12

12 september 2016 19:30

Afgelopen zaterdag stond de bekerwedstrijd tegen Theole uit Tiel op het programma. Tiel was echter in de ban van Appelpop. Theole had daarom verzocht om de wedstrijd te verplaatsen naar maandagavond. De speelsters van Theole en ook sommigen van Hardinxveld konden daarom lekker naar Appelpop. Op deze zeer warme maandagavond werd dus de tweede bekerwedstrijd gespeeld. Hardinxveld had de eerste tegen Woudrichem ruim gewonnen en Theole had verloren van GJS. Eerst nog even wat mutaties vermelden. Door speelsters tekort bij MO19 zijn Dylana en Ashley overgeplaatst naar dat team. MO17 heeft dus minder speelsters nu.

Na de aftrap ging Hardinxveld direct in de aanval en zette Theole vast op eigen helft. Het team begon met Silke, Noa en Esther achterin. Britt stond weer in de goal. Senna, Quinty en Indy bevolkten het middenveld. Estelle, Anouk, Kirsten en Savita stonden in de aanval. En de start was voortvarend. In het eerste kwartier gebeurde er zeer veel. Kirsten scoorde na een mooie solo door de verdediging de openingstreffer in de 5e minuut. Vijf minuter later wees de scheidsrechter naar de stip toen Anouk was gevloerd. Senna scoorde de strafschop onberispelijk. Kort daarop speelde Silke te kort terug op Britt en stapte ze ook opzij en gaf de aanvalster van Theole de ruimte om richting de bal te gaan. Ze was eerder bij de bal dan Britt, kapte en scoorde de 2-1. Een minuut later was de marge weer twee. Kirsten kwam door op de rechtervleugel en zette prima voor. Anouk stond vrij voor de goal, controleerde de bal en scoorde de 3-1. Kirsten schoot bij een volgende kans hard op de lat. Na dit stormachtige begin kwam de partij meer in evenwicht. Hardinxveld voetbalde beter dan Theole, maar Theole speelde met veel inzet en werkte hard om meer goals van Hardinxveld te voorkomen. Hardinxveld kreeg niet echt grote kansen meer. Halverwege de eerste helft was het vanwege de warmte tijd voor een drinkpauze. Coach Robert Paul die met het voetballen zijn sleutelbeen heeft gebroken en zijn arm in een draagband heeft gaf nog enkele aanwijzingen en de meiden lesten hun dorst. Na de drinkpauze ging Hardinxveld verder met aanvallen. Na een voorzet van Savita ontstond een scrimmage voor het doel. Kirsten haalde de trekker over en scoot de bal hoog en hard in het net: 4-1. Ondanks meerdere kansen trof Hardinxveld geen doel meer. Britt die met veel vertrouwen en rustig keept kwam bij counters goed uit haar doel en maakte kansen van Theole onschadelijk. Coach Robert Paul wisselde ook vrolijk door. Mandy speelt ook prima mee en is goed opgenomen in de ploeg. Vlak voor de rust was het strafschopgebied van Hardinxveld druk bevolkt. De bal kon niet goed worden weggewerkt en Indy speelde de bal in de voeten van een tegenstandster en die scoorde de 4-2. Dit was tevens de ruststand. Tijd voor thee of water en zeker tijd om het licht op veld 2 aan te zetten, want het begon al aardig te schemeren.

Na de rust ging Hardinxveld weer vol in de aanval en net zoals het begin van de eerste helft, gebeurde er weer veel. Indy bediende met een prachtige dieptepass. De snelle Kirsten was veel sneller dan de verdedigsters van Theole en kon alleen op de keepster af. Ze scoorde beheerst: 5-2. Een minuut later scoorde ze weer. Dit keer na een solo. Estelle die nu op de rechtervleugel speelde bereidde de volgende twee goals voor. Ze passeerde haar back en had oog voor de vrijstaande medespeelsters voor het doel. Anouk en Kirsten rondden die prima voorzetten koelbloedig af. Quinty die in de rug van Estelle speelde was de volgende die een goede voorzet afleverde. Het was een hoge voorzet die bij de tweede paal belandde. Daar stond Anouk klaar om de bal over de lijn te werken: 9-2. Theole kwam er nauwelijks uit. Silke, Esther, Bo en Noa die wisselend in de verdediging stonden zorgden ervoor dat Britt niet veel werk had. Als het nodig was trad Britt handelend op. Hardinxveld bleef aanvallen en bij een aanval lag een speelster van Theole geblesseerd op de grond. Niemand had gezien wat er was gebeurd. De scheidsrechter legde het spel niet stil, Estelle had de bal en wandelde door de verdediging en scoorde de 10-2. De speelster moest van het veld worden gedragen en had veel pijn. De volgende goal was opnieuw van Estelle. Senna stuurde haar met een prachtige pass de diepte in en snelle Estelle kon alleen op de keepster af en scoorde door de bal rustig in de hoek te schuiven: 11-2. Bo die mee naar voren was gegaan scoorde bijna ook nog met ene hoge bal die net naast ging. Hardinxveld scoorde niet meer, maar toch werd de stand 12-2. Na een voorzet van Savita scoorde een verdedigster in eigen doel. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde. De meiden zochten de kleedkamer op. MC Hammer ging weer hard aan. De meiden hebben van de firma Muns dit seizoen mooie nieuwe voetbaltassen gekregen. Piet en Monique bedankt voor deze gulle gift!

Aanstaande zaterdag begint de competitie. De meiden starten met een thuiswedstrijd tegen Streefkerk. Er wordt pas om half een afgetrapt. Lekker uitslapen dus. Tot zaterdag!