DOELPUNTENFESTIJN IN WOUDRICHEM

Hardinxveld MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 12

3 september 2016 12:45

Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma. MO17-1 reisde naar het dorp vlak bij Loevenstein om te spelen tegen Woudrichem. Een onbekende tegenstander, maar na de ruime oefenwinst verleden week ging de ploeg vol vertrouwen op pad. MC Hammer ging ook mee en aangekomen op het sportpark van vv Woudrichem schalde de muziek al spoedig uit de box. Het was prima voetbal weer en na de bekende warming-up waren de meiden klaar voor de tweede wedstrijd van het seizoen. De wedstrijd stond onder leiding van een vrouwelijke scheidsrechter. Hardinxveld schoot uit de startblokken en was voetballend veel beter dan Woudrichem. De ploeg ging door waar het verleden week mee was begonnen: goed voetballen en veel scoren. Na twee minuten stond de 0-1 op het scorebord. Kirsten had na een solo het net al gevonden. Dit was het startsein voor een doelpuntenfestijn. De ploeg bleef goed voetballen en samenspelen. Woudrichem kon er niets tegen in brengen. Britt en de verdedigsters hadden een rustige middag. Noa had geen last meer van haar blaren en kon lekker spelen. Senna was ook weer van de partij. Esther en Silke en Bo stopten de weinige aanvallen van Woudrichem. De score liep weer snel op Kirsten maakte een hattrick, Savita scoorde met een mooie knal via de onderkant van de lat na een slechte uittrap van Woudrichem. Spits Anouk pakte ook haar doelpuntje mee. Estelle en Quinty scoorden na goed samenspel. Kirsten scoorde nog vier keer en Savita tikte een voorzet van Estelle binnen. De scheidsrechter had het druk met het noteren van de doelpunten. Ze vertelde dat ze zelf een keer met 22-0 had gewonnen. Als de meiden van MO17 die score zouden overtreffen zou ze met de speelsters gaan high-fiven! Bij rust was de ploeg al aardig onderweg, want toen stond het al 0-12.

Indy, Dylana , Ashley, Mandy en Lara die na het keeperswerk in een andere wedstrijd nog gezellig mee kwam spelen, speelden weer met veel plezier en enthousiasme op het Hardinxveldse middenveld of in de aanval. Tot scoren kwamen de middenveldsters niet, maar ze zorgden voor een goede aanvoer voor de aanval. Dit goede teamwerk leidde ook na de rust al weer snel tot doelpunten. De concentratie en het samenspel ebde wel wat weg, maar dat is begrijpelijk als het zo makkelijk gaat. De coaches Robert Paul en Joey hadden een gemakkelijke middag. Het enige wat ze moesten doen was de ploeg mee te geven dat ze moesten blijven samenspelen. Anouk opende de score na de rust. Mandy bediende na een mooie actie Kirsten en die scoorde met een intikker. Estelle en Savita scoorden ook nog een keer en Kirsten vond weer een paar keer het net. Zo liep de score op naar 0-20 en kwam de 22 in zicht. Quinty knalde een breedgelegde vrije bal in het doel. Britt verveelde zich en ging ook meevoetballen. Ze trok mee ten aanval en ze kwam in schietpositie. Haar schot trof bijna doel. Het laatste doelpunt werd gescoord door Estelle na voorbereidend werk van Quinty. De 22-0 zege van de scheidsrechter werd dus geëvenaard en niet overtroffen, maar ze vond het toch genoeg om met de meiden van Hardinxveld te high-fiven. De meiden vonden deze overwinning leuk, maar een overwinning na meer strijd geeft toch meer voldoening zo zeiden ze. De volgende wedstrijd is thuis tegen Theole. Dus dan zeer waarschijnlijk meer strijd.