Moeizame overwinning van het Derde

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse E

17 september 2016 14:30

Pieter vd Linden

Hardinxveld heeft opnieuw goede zaken gedaan aan het begin van deze competitie. De thuiswedstrijd tegen Oranje-wit werd met 2-1 gewonnen. Na een prima eerste helft werd er in de tweede niet meer gescoord en kon Hardinxveld opgelucht adem halen.Met de volle negen punten uit de eerste drie wedstrijden is de start van dit seizoen uitstekend.

In weer een andere opstelling dan vorige week tegen de Alblas, begon Hardinxveld aan de wedstrijd tegen Oranje-Wit.

Hardinxveld begon goed en had de wedstrijd van begin af aan in handen. De eerste grote kans was dan ook voor de sterk spelende Serge maar zijn schot verdween aan de verkeerde kant van de paal.

Oranje Wit was met enkele uitvallen ook dreigend aan het zoek naar de openingsgoal maar kwam niet tot uitgespeelde kansen. De ruimtes die de club uit Dordrecht kreeg waren veelal aan de rechterkant van het speeldveld te vinden maar het was Hardinxvelddat de score opende.

Na een afgeslagen bal vanuit een corner van Hardinxveld kreeg Oranje-wit de bal maar moeilijk uit de eigen 16 meter. Met  alle drukte in het strafschop gebied was het Jordi die de bal net buiten de zestien voor zijn voeten kreeg, geen moment twijfelde en zijn schot zag verdwijnen tegen de netten!

De verdiende voorsprong zorgde ervoor dat Oranje-wit meer moest komen en Hardinxveld meer ruimte kreeg. Ruimte die goed werd benut maar niet tot uitgespeelde kansen leidde.

Het was dan ook enigszins tegen de verhouding in dat Oranje-wit de score gelijk trok. Met een aanval vanaf de rechterkant van het speelveld was het ingrijpen niet goed aan de kant van Hardinxveld en kon uit de voorzet die volgde gescoord worden. 1-1.

Hardinxveld leek hier niet van onder de indruk en ging door met het creëeren van kansen.

De eveneens sterk spelende Sjon was al een aantal keren dreigend met naar voren gegaan en zijn harde werken werd beloond.  Met een sterke solo vanaf de rechterkant liet hij meerdere verdedigers achter zich en hij zag zijn schot in de verre hoek verdwijnen. 2-1! Tevens de russtand.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft. Hardinxveld dat het spel maakt maar slordig om gaat met de kansen en het veldoverwicht.

Het lang uitblijven van de verlossende 3-1 zorgde er voor dat Oranje-wit met uitbraken gevaarlijk kon worden en het zelfs bijna gelijk maakte.

Na de volle negentig minuten is het opnieuw Hardinxveld dat de drie punten op sportpark de Sluisweg weet te houden en zich op kan maken voor de eerste topper in de competitie volgende week  tegen het tweede elftal van Streefkerk.