Hardinxveld gestart met seizoenvoorbereiding

Schoonhoven 1

6 augustus 2016 14:30

De selectie van Hardinxveld is gestart met de voorbereiding van het nieuwe voetbalseizoen 2016/2017.
Het eerste team staat komend seizoen onder de technische leiding van Arjan de Vries die de opvolger is van Ferry van Dijk. De uit Werkendam afkomstige De Vries was eerder als hoofdtrainer verbonden aan Almkerk, Sleeuwijk en als laatste Heukelum.
Onder zijn leiding komt Hardinxveld voor de competitie opnieuw uit in de tweede klasse van KNVB-district Zuid 1.

In de voorbereiding begint Hardinxveld met enkele oefenwedstrijden en vervolgens staat er een bekerpoule op het programma.
Afgelopen zaterdag speelde Hardinxveld in de eerste oefenwedstrijd uit bij derdeklasser Schoonhoven. In een gelijk opgaande wedstrijd leverde het spel van beide kanten nauwelijks kansen op. Kort na de pauze wist Schoonhoven toch een opening te vinden in de Hardinxveldverdediging en rondde dat met een knappe curve in de hoek af. Met veel wissels om meerdere spelers ritme op te laten doen slaagde Hardinxveld er in het vervolg van de tweede helft niet in om Schoonhoven nog onder druk te zetten en zo bleef het bij een 1-0 eindstand voor de thuisclub.

Op dinsdag 9 augustus neemt een combinatieteam van Hardinxveld het om 20.00 uur thuis op tegen Sliedrecht 2.
Komende zaterdag 13 augustus speelt Hardinxveld ook aan de eigen Sluisweg om 14.30 uur een oefenwedstrijd tegen Woudrichem. De oefensessie wordt op dinsdag 16 augustus om 20.00 uur afgesloten met een uitwedstrijd tegen I.F.C. zaterdag in Hendrik-Ido-Ambacht.

Voor de districtsbeker is Hardinxveld ingedeeld in een poule met Oranje Wit, Dubbeldam (zo) en Papendrecht.
In dit programma speelt Hardinxveld op zaterdag 20 augustus om 14.30 uur thuis tegen Oranje Wit. Vervolgens staan er twee uitwedstrijden op het programma. Op dinsdag 23 augustus is dat bij Dubbeldam (zo) en op zaterdag 27 augustus in en tegen Papendrecht.

Op zaterdag 3 september wordt dan een begin gemaakt met de competitie.
Het nieuwe seizoen is Hardinxveld voor de competitie ingedeeld met Altena, Brederodes, CDW, Delta Sports’95, GDC, GJS, Heukelum, Nivo Sparta, Roda Boys/Bommelerwaard, SV BLC, sv Meerkerk, Tricht en Wilhelmina’26.