HOEVEEL IS HET NU EIGENLIJK?

Hardinxveld MO17-1

Pelikaan MO17-1

27 augustus 2016 10:30

Na het gezellige trainingskamp verleden week, stond vandaag de eerste oefenwedstrijd op het programma. Het nieuwe aanvangstijdstip van MO-17 is half elf en voor veel speelsters en ook ouders is dat een lekkerder aanvangstijdstip dan negen uur. Vandaag was het iets minder gunstig omdat het zonnetje al weer lekker scheen. Het was warm, maar gelukkig stond er e en lekker windje. Pelikaan uit Zwijndrecht kwam op bezoek. Hardinxveld was vandaag weer bijna compleet. Lara die ook gaat keepen bij MO-19 speelde lekker mee en Mandy Molenwijk is toegevoegd aan het team. Alleen Senna was vandaag afwezig. Coach Robert Paul was er ook niet en had de coaching overgedragen aan Joey die daarbij werd geholpen door Jaco. De meiden begonnen gretig en met goed spel aan deze oefenwedstrijd. Het spel speelde zich al snel af op de helft van Pelikaan. De meiden toonden rust aan de bal en speelden goed samen. Mooi om te zien is dat Dylana die verleden jaar nog wel eens onstuimig kon spelen, ook meer rust in haar spel heeft en goed kijkt en passt. Al snel omstonden er kansen. Anouk en Estelle en Kirsten krijgen kansen, maar gescoord werd er nog niet. Een tijdje later werd de ban gebroken door Kirsten die in het strafschopgebied werd aangespeeld en haar sterke rechterbeen zocht en vond en de doelvrouwe kansloos liet. Na deze openingstreffer ging het snel en liep de score verder op. Het verzet van Pelikaan was al snel gebroken. Goed aan het spel van Hardinxveld was dat er goed werd samengespeeld en dat het balletje rustig rond werd gespeeld. Steeds werd de vrijstaande speelster gezocht. Britt had een rustige ochtend en hoefde weinig te doen. Silke, Bo en Esther verdedigden scherp en gaven geen kansen weg. Noa had nog steeds veel last van de blaren die ze verleden week had opgelopen en viel jammer genoeg al snel uit. Quinty werkte weer als vanouds op het middenveld en veroverde veel ballen. Indy speelt met veel techniek en overzicht en voedt de aanval met mooie passes. Ashley speelde ook een puike partij. Voor Mandy was het natuurlijk wennen in haar eerste wedstrijd en met haar nieuwe medespeelsters. De aanvalsters Estelle, Anouk en Savita zorgden voor gevaar met voorzetten en schoten en samenspel. Kirsten snelde weer regelmatig recht door de verdediging en kon regelmatig alleen op de keepster af. Een paar keer schoot ze de bal over, maar vaker wist ze het net te vinden. Ook Estelle scoorde een keer en zo stond de stand bij rust op 6-0.

In de tweede helft ging Hardinxveld op dezelfde voet door. De score werd stelselmatig opgevoerd en de toeschouwers en ook de verslaggever konden de stand niet bijhouden. Hoeveel is het nu? Joey die druk dingen noteerde wist het niet precies en ook grensrechter Jaco was de tel kwijt. De druk kletsende moeders en vaders langs de kant konden het ook niet vertellen. Maakt niet uit, we vragen het aan het eind wel aan scheidsrechter Kees van Rijsbergen. Wel zagen we nog een paar doelpunten van Anouk en schoot Quinty van afstand de bal prachtig over de keepster hoog in het doel. Kirsten soleerde ook nog een paar keer door de defensie. De keepster van Pelikaan redde nog vele keren en voorkwam een grotere nederlaag voor haar ploeg. Knap was dat Hardinxveld bleef samenspelen. Maar hoeveel was het geworden? Kees van Rijsbergen bracht uitkomst: 12-0. Jaap de Rover vond dat er nog geen verslag nodig was van deze wedstrijd en dat de verslaggever nog even zomervakantie mocht houden. Daar is geen gehoor aan gegeven en vandaar toch een klein verslag van de eerste wedstrijd van dit seizoen.