Winst F1 na spannende wedstrijd

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

16 april 2016 11:30

Gerco de Ruiter

Na de goede reeks van de afgelopen weken staat nu de thuiswedstrijd de thuiswedstrijd tegen Wieldrecht op het programma. Uit verloren we met 1-0 maar vandaag moet er gewonnen worden om kans te blijven houden op het kampioenschap.

Onze vaste scheidsrechter moest helaas vanwege een blessure afzeggen. Gelukkig wilde Rody fluiten waardoor dit probleem al snel werd opgelost. Iedereen was op tijd in de kleedkamer en de spelers waren heerlijk druk. Ze hadden er zin in.

Na een lekker fris buitje tijdens de warming up, begonnen we in de volgende opstelling:
Stan op doel, Karsten, Kay en Maurice achterin. Jesse, Koen en David voorin. Noud en Kyan begonnen als wissel.

We beginnen lekker fel maar Wieldrecht doet ook gelijk goed mee. We zijn wel wat beter maar geven toch wel wat ruimte weg. Na een paar minuten worden we wat feller en volgen ook de eerste kansjes. Jesse krijgt de bal recht voor het doel en legt deze af op Kyan maar deze raakt de bal helaas teveel op de buitenkant voet waardoor de bal net langs de verkeerde kant van de paal gaat. We moeten scoren en gaan dus steeds meer naar voren voetballen en vele schoten volgen. De keeper van Wieldrecht is echter goed en redt een aantal keer zeer fraai. Omdat we ver naar voren voetballen krijgt Wieldrecht ook ruimte om te counteren. Meestal hebben Kay, Maurice en Karsten het goed onder controle maar Stan moet toch ook 2 keer een mooie redding maken om de nul te houden. David en Koen krijgen ook nog wat kansjes maar de bal wil er niet in. 0-0 met de rust.

In de rust wordt aangegeven dat we helemaal niet zo slecht spelen en dat we genoeg kansen krijgen. Er zal echter wel een stapje bij moeten en we moeten korter wachten met schieten.

Vol goede moed begonnen we aan de 2e helft. Al snel volgden er een paar kansen. Noud dribbelde er een paar keer mooi langs maar kreeg de bal telkens net niet voor het doel. Ook Koen en Kyan komen vaak door via de zijkanten. Na ruim een half uur komt de bal wel goed voor het doel en David schiet de bal hard binnen. Eindelijk de bevrijdende 1-0. Nu doorzetten. We blijven de betere ploeg. Er volgen nog kansen voor Jesse en Koen en ook Noud komt na een prachtige solo voor het doel maar telkens weet de keeper redding te brengen. Wieldrecht komt nog een paar keer bij ons doel maar echt grote kansen volgen niet meer. De scheidsrechter fluit af en de verdiende 1-0 is binnen. Wel speelde Wieldrecht best goed en staat deze ploeg lager dan je van zo'n goede ploeg zou verwachten.

De complimenten aan de ploeg dat we een iets mindere wedstrijd ook weten te winnen omdat we echt als team bleven knokken.

Helaas voor ons heeft Alblasserdam ook gewonnen waardoor zij nog steeds de grootste kanshebber zijn voor het kampioenschap. De volgende wedstrijd is pas 9 mei, die moeten we zelf winnen en dan hopen dat Alblasserdam nog 1x verliest in de komende wedstrijden. Spannend dus.