Dubbele cijfers

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

23 april 2016 9:00

Cor vd Linden

Zo vlak voor de mei vakantie stond de thuiswedstrijd tegen OMC E2 op het programma. De uitwedstrijd begon moeizaam met in de eerste helft over en weer kansen en doelpunten. Als we deze wedstrijd zouden winnen en GSC/ODS zou punten laten liggen bij Rijsoord, dan konden we vandaag al kampioen worden. Maar eerst deze wedstrijd binnen zien te halen.

De eerste helft begonnen we meteen sterk te voetballen. OMC kreeg de kans niet de bal goed uit te verdedigen. Meteen aan het begin van de wedstrijd speelde Luuk zich vrij voor het doel en schoot de bal prachtig in de verre hoek: 1-0. Hardinxveld bleef door jagen en binnen 10 minuten stond het 3-0 door een hattrick voor Luuk. Roy speelde voor het eerst mee en deed dat uitstekend. Hij wist goed z’n positie te houden en verdedigde als aanvaller keurig mee. Na een kwartier spelen werd de bal goed voorgeven door Aaron, de bal schoot door Luuk z’n benen, kwam voor de voeten van Solyman en die tikte de bal eenvoudig binnen: 4-0. Na deze ruime voorsprong en een aantal wissels zakte het een beetje in aan de kant van Hardinxveld. Het ging zowel verdedigend als aanvallend niet overal even goed meer en dat gaf OMC de kans om bij ons voor het doel te komen en maakte zelfs een goal en haalde de nul van het scorebord: 4-1. Gelukkig herstelde we goed en kwamen via een goal van Diederick, die na de wedstrijd trakteerde vanwege zijn verjaardag, weer verder op voorsprong naar 5-1. Toch had OMC extra energie gekregen van hun doelpunt en bleven goed aanvallen. OMC kreeg aan het einde van de wedstrijd nog een vrij trap die goed en hoog werd ingeschoten. Rick zat er met z'n vingertoppen tegenaan, maar kon niet voorkomen dat de bal in het doel viel. Zo gingen we de kleedkamer in met een 5-2 voorsprong.

De tweede helft gingen we meteen weer goed van start met Diederick, Jeffrey en Solyman in de aanval. Diederick dacht: Wat Luuk kan, kan ik ook en met een glaszuivere hattrick bracht hij binnen 10 minuten in de tweede helft de stand op 8-2. OMC had de moed al opgegeven, probeerde nog wel aan te vallen, maar kwamen er eigenlijk niet meer aan te pas. Bij Hardinxveld stagneerde het ook een beetje en de aanvallen stuitte op de keepster van OMC of de bal werd achter gelopen. Af en toe tot frustratie van de spelers, maar ze beleven wel goed door knokken. Wessel en Ashkan hadden een prima wedstrijd gespeeld en werden aan het einde van de wedstrijd gewisseld. De verdediging speelde vandaag goed samen met Rick, die overigens ook weer prima stond te keepen. In deze laatste minuten van de wedstrijd moest Aaron als laatste man de aanvallers van OMC teleurstellen en deed zeer nuttig werk achterin. Ze kwamen er niet meer doorheen. Hardinxveld wist daarentegen de voorsprong verder uit te bouwen en in de laatste minuten kon Luuk met nog eens 2 doelpunten de eindstand op 10-2 zetten.

Inmiddels wisten we ook al dat GSC/ODS nipt gewonnen had bij Rijsoord met 2-3, dus we konden de champagne nog niet open trekken. Eerst maar genieten van de mei vakantie. Goed gespeeld jongens! Prima wedstrijd. Nu is het weer afwachten op wat GSC/ODS gaat doen de komende weken. Wij moeten ons goed voorbereiden zodat we in ieder geval punten kunnen pakken tegen IFC zodat we dan eindelijk het verdiende kampioenschap kunnen gaan vieren!