Keiharde wedstrijd met sportieve revanche

Hardinxveld JO11-3

Pelikaan E5

Luuk van der Sijde (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

2 april 2016 9:00

Cor van de Linden

Vandaag zaterdag 2 april stond de nummer laatst Pelikaan E5 op het programma. Ondanks dat ze nummer laatst staan moesten we hier niet te licht over denken. De zon scheen deze keer niet, maar het was droog en niet koud.

Pelikaan kreeg de aftrap, maar Hardinxveld ging meteen goed van start. Er was meteen gevaar voor het doel bij Pelikaan met als gevolg een aantal kansen en hoekschoppen. Na 5 minuten kregen we een hoekschop en de bal kwam in de scrimmage voor Luuk z’n voeten en wist met een subtiel intikkertje de stand op 1-0 te zetten. Daarna was het de beurt aan Pelikaan. Voorin stond een atletische meid die een kop boven de rest uit kwam, goed kon voetballen en ontzettend snel was. De verdediging liet her en der wat gaatjes vallen en daar profiteerde Pelikaan van. Tot twee keer toe liep de atletische meid met nummer 4 onze verdediging helemaal weg en bracht zo Pelikaan op voorsprong met 1-2. Daarna waren wij weer aan de beurt. Luuk probeerde het van afstand en via het hoofd van een van de verdedigers van Pelikaan werd de keeper op het verkeerde been gezet en stond het zomaar weer gelijk: 2-2. Nog even volhouden tot de rust. Het was heel spannend en dat merkte je ook bij de spelers. Er waren her en der opstootjes. De trainer van Hardinxveld moest zelfs het veld in om het opstootje niet te laten escaleren tot een knokpartij. Door Luuk met Ashkan te wisselen kwam de speelster met nummer 4 niet meer toe aan voetballen en aanvallen. Luuk had haar goed in de smiezen en knokte voor elke bal. Zo werd het gevaar uit de ploeg van Pelikaan gehaald en hadden we weer controle over de wedstrijd. Uiteindelijk konden we door een mooie goal van Diederick de rust in met een voorsprong van 3-2.

De tweede helft was de tactiek als volgt: Luuk speelt alleen maar op nummer 4, we gaan door met samen aanvallen en verdedigen en dat haalde ook in de tweede helft het gevaar van Pelikaan uit de wedstrijd. Luuk had bijna elke bal in het duel met de nummer 4 van Pelikaan. Hij kon van achteruit ook goed mee aanvallen en passte de bal goed naar de spelers voorin. Ook Luuk kreeg nog een kans voor het doel van de tegenstander, maar werd onderuit gehaald. Gelukkig ging Hardinxveld goed door en verruimde de voorsprong met 4-2 door een doelpunt van Diederick. De trainster van Pelikaan was het niet helemaal eens met de scheidsrechter en was niet ingesteld op een voordeelregel. Blijkbaar heeft ze dat niet aan haar spelers verteld, want iedereen bij Pelikaan verwachte blijkbaar een penalty en stopte met spelen. De trainster begon zacht uitgedrukt vervelend te doen en dat werkte ook door op haar spelers. Er werd niet sportief meer gevoetbald en ook de nummer 4 was zeer geïrriteerd en maakte ook wat grove overtredingen en ging vervelend staan doen door haar voet voor de bal te zetten toen wij een vrije trap mochten nemen. Daar had de trainster van Pelikaan beter iets van kunnen zeggen. Wij lieten ons niet intimideren en gingen voor sportieve revanche. Terwijl Ashkan, Wessel en Luuk zo’n beetje elke bal van de aanval van Pelikaan af konden pakken, stonden Aaron, Jeffrey, Solyman en Diederick voorin goed te spelen en kregen veel kansen. Aaron jaagde de bal een keer net over het doel en Solyman schoot een paar keer goed op doel. Diederick wist een rebound van Solyman toch weer goed in te schieten en vergrootte de voorsprong naar 5-2. Het bleef storm lopen voor het doel van de tegenstander en Aaron gaf over een een grote afstand een perfecte assist op Diederick. Hij kreeg de bal precies in de voeten en hoefde de bal alleen nog maar in het doel te leggen. In de laatste minuut kon Diederick ook nog alleen aflopen op de keeper van Pelikaan en maakte het prachtig en beheerst af en zette zo de eindstand op een verdiende 7-2!

Wat hebben we weer goed gevoetbald. Zeker de tweede helft. We wilde 100% inzet van iedereen zien, maar ik denk dat we wel naar 110% hebben staan kijken ?? Snel het onsportieve gedrag van de tegenstander vergeten en op naar de volgende wedstrijd. Top gedaan mannen!