Nu zit het de A1 wel een keer mee.

Drechtstreek A1

Hardinxveld JO19-1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse G

12 december 2015 14:30

Wijs, R.E. de

De A1 speelt dit weekend de uitwedstrijd tegen Drechtstreek A1 uit Papendrecht. Deze ploeg staat onderaan de ranglijst, maar we hebben gezien dat de plaats op de ranglijst in deze competitie lang niet alles zegt. Hardinxveld wil na het verlies van vorige week voorkomen dat ze echt in de degradatiezone terecht komt. Door alle schorsingen etc. wordt het team vandaag aangevuld door een flink aantal spelers van de A2 en B1.

De openingstreffer is vandaag voor Hardinxveld. Het spel gaat gelijk op zonder echte kansen, maar dan weet Frank in de 6e minuut met een fraaie “kap en schiet” actie de keeper volledig te verrassen en het staat 0-1. Drechtstreek gaat op zoek naar de gelijkmaker en wordt meerdere keren gevaarlijk, maar het vizier staat niet op scherp. Hardinxveld wordt teruggedrongen op eigen helft, maar Drechtstreek ziet geen kans de stand gelijk te trekken. Vlak voor rust is het Hardinxveld dat opnieuw weet te scoren. Na goed combinatiespel is het Michael die de 0-2 laat aantekenen.

Na rust is de eerste kans voor Drechtstreek. Uit een vrije trap kan een speler van Drechtstreek volledig vrijgelaten inkoppen, maar Marc weet met een fraaie redding de bal  over te tikken. Daar komt de ploeg goed weg … Na zo’n 10 minuten een kans voor Hardinxveld. Lex op snelheid over links, Frank is goed mee, maar de bal gaat over de achterlijn. Drechtstreek geeft ook niet op, maar de bal wil er voor de thuisploeg niet in. Thomas en Qualid brengen nog de nodige energie in de aanval van Hardinxveld, maar het net wordt niet meer gevonden.

Eindelijk weer drie punten voor de Hardinxveldse ploeg. Op basis van de kansen had Drechtstreek eerlijk gezegd kunnen winnen, maar zij hadden het vizier deze wedstrijd niet op scherp staan. Met 12 wedstrijden gespeeld staat de ploeg op een 9e plaats. We gaan zien wat de 2e helft van de competitie gaat brengen!

Opstelling: Marc, Job, Lars, Mike, Lex, Robin de B., Joost (55’ Thomas), Robin Bezemer, Michael, Frank, Danny (75’ Qualid)

Ballenjongens: Arie Jo, Jesper, Robbie