Hardinxveld F2 Kampioen!!

Hardinxveld JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 2.10

19 december 2015 9:30

Zaterdag was het zover. Op sportpark De Woerd te Kerk-Avezaath zou er bij winst tegen Teisterbanders F1 het kampioenschap door Hardinxveld F2 gevierd kunnen worden. Met sportieve medewerking van Teisterbanders kon de wedstrijd naar deze datum verzet worden. Hierdoor kon het volledige team bestaande uit 9 spelers  aanwezig zijn voor deze wedstrijd.
De oproep van het vorige verslag om zoveel mogelijk supporters uit te nodigen heeft effect gehad. Er was een grote groep mensen uit Hardinxveld en omstreken om de F2 naar het kampioenschap toe te schreeuwen. De F2 begon na het fluitsignaal direct op de helft van de tegenstander. Teisterbanders probeerde een muur te vormen, maar Hardinxveld kwam met goed combinatiespel met regelmaat door de muur heen. Na enkele minuten was het Oscar die zichzelf prima vrijspeelde en van afstand de verlossende 0-1  onhoudbaar binnenschoot. Wat een ontlading direct bij de ploeg, de supporters en de staf. Na deze goal ging Hardinxveld vrijuit voetballen. Van achteruit werd de rust bewaard en via Lucas en of Nijs werden de middenvelders (Oscar, Kian en Cas) prima gevonden. De middenvelders wisten vervolgens de spitsen (Senna, Stijn en Finn) ook prima te vinden, wat leidde tot een aantal prima kansen. Alleen met het afronden hadden we toch wat pech, de ene keer net naast, andere keer stond de keeper in de weg of was het een speler die de bal nog net op tijd wist te blokken. Het werd eenrichtingsverkeer richting de goal van Teisterbanders. Na een minuut of 10 was het wederom een prachtige aanval opgezet door Finn, die combineerde met Oscar en vervolgens via een uitstekende pas van Stijn weer bij Finn terrecht kwam. Finn bedacht zich geen moment en schoot de bal binnen 0-2! Een geweldige aanval van de ene naar de andere kant van het veld. De ruststand was 0-2 waar 0-5 of 0-6 ook mogelijk had geweest.

Na de rust ging Hardinxveld verder met het onder druk zetten van de tegenstander. Zo was het na enkele minuten een aanval opgezet door Oscar die altijd de vrije man weet te vinden. Dit keer was het Stijn, die kon aanleggen en beheerst afrondde. 0-3 ! Dit was de eerste goal voor Stijn wat groots werd gevierd door iedereen. Na deze voorsprong werd er steeds meer uitgekeken naar het eindsignaal. Hardinxveld werd slordiger en ineens wilde iedereen scoren wat natuurlijk logisch was. Hierdoor liet Teisterbanders wel even zien dat ze ook goed kunnen voetballen. Zij kwamen meer richting onze goal, maar uiteindelijk was het Dylan die toch knap de 0 wist te houden. Hierna was het nog een keer de F2 die het net wist te vinden. Na een solo van Stijn, die eenmaal op de achterlijn, niet zelfzuchtig bleek en de bal prima teruglag op Finn. Finn legde aan en schoot de eindstand binnen 0-4.
De goed leidende scheidrechter floot voor het eindsignaal. Op dat moment brak het feest los. Het publiek had confettie knallers bij zich en de Juich Jel kon uiteraard niet ontbreken. Eenmaal bij aankomst op de sluisweg werd de kampioensmuziek aangeslingerd en werd de schaal met snacks en friet op tafel gezet. Feesten maar!!!

Mannen jullie hebben het verdiend. Fantstisch om met zijn allen als een team kampioen te worden!!