A1 wint met overtuiging van Tricht.

Hardinxveld JO19-1

Tricht A1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse G

21 november 2015 14:30

Boomaars, D.

De A1 speelt vandaag een inhaalwedstrijd tegen Tricht A1. Dit team staat vrijwel onderaan, maar dat zegt in deze competitie niet zo heel veel. We zien tot nu toe vaak verrassende uitslagen. De thuisploeg is op papier de favoriet, maar van een top 5 kandidaat aan het begin van dit seizoen komt na de teleurstellende resultaten van de laatste weken de degradatiezone in zicht. Kortom, wat gaat het vandaag worden? We begrijpen dat Ronald en zijn team er de nodige praatsessies op hebben zitten, maar ja, de mannen moeten het toch echt zelf doen.

Beide teams beginnen fel en geconcentreerd aan de wedstrijd. Het is duidelijk dat Tricht kansen ziet om de punten mee naar huis te nemen, maar Hardinxveld wil wat recht zetten. Na een kwartier spelen zien we de eerste echte kans voor Hardinxveld, maar het schot gaat voorlangs. Even later een snelle counter van Tricht, maar het doel wordt niet gevonden. Dan is het toch Hardinxveld dat de druk opvoert en meer en meer het spel maakt. Meerdere kansen volgen, maar pas na bijna een half uur spelen weet de thuisploeg het net te vinden. Een carambole tussen Jesper en Aron resulteert in de 1-0. Even later een prima voorzet van Lex op een volledig vrijgelaten Michael die de 2-0 gemakkelijk in kan koppen. Vlak voor rust een prima combinatie tussen Rob, Danny en Jesper, die uiteindelijk gemakkelijk in kan tikken: 3-0.

Na rust voert Hardinxveld de druk gelijk weer op, Tricht wordt meer en meer in het defensief gedrongen. Al snel resulteert dit in de 4-0 door Michael. Maar even later straft Tricht onoplettendheid aan de Hardinxveldse kant af met een snelle counter en het staat 4-1. Maar Hardinxveld voert de druk meer en meer op. Het is uiteindelijk Danny die op aangeven van Lex de 5-1 op het scorebord laat aantekenen. Tricht is een aantal keren gevaarlijk met een snelle counter, maar Mike en Job geven weinig ruimte. En mocht het een keer gevaarlijk worden, Marc staat z’n mannetje. Het aanvallend spel van Hardinxveld wordt in het laatste kwartier beloond met de 7-1.Op aangeven van Danny weet Frank met een fraai hakballetje achter z’n standbeen langs de keeper te verschalken en het staat 7-1. In de slotfase zien we nog kansjes aan beide kanten, maar Hardinxveld wint overtuigend en pakt de broodnodige drie punten.

Goed gedaan mannen. Dit geeft vertrouwen voor de volgende uitwedstrijd tegen Madese Boys. Maar, zij hebben de laatste 4 wedstrijden op rij verloren en zullen er alles aan doen om tegen Hardinxveld eindelijk weer eens punten te pakken …..

Opstelling: Marc, Mike, Job, Arie Jo (46’ Ruben), Aron, Rob, Robin, Lex, Jesper (60’ Frank), Michael, Danny.