Hardinxveld verliest de aansluiting bij Tricht

Tricht 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

24 oktober 2015 14:30

Wattel, B.

Met een 3-2 nederlaag in de uitwedstrijd bij Tricht verloor Hardinxveld zaterdag niet alleen de wedstrijd maar ook de mogelijke aansluiting bij de middenmoot. De ploeg van trainer Ferry van Dijk gaf de doelpunten eenvoudig weg en liep daarmee duur puntverlies op in deze zespuntenwedstrijd.

Met vier punten uit zes wedstrijden begon Hardinxveld aan de inhaalwedstrijd tegen Tricht dat op zeven punten stond. Voor de makkelijk scorende gastheren met maar liefst tien treffers uit de laatste twee wedstrijden liep het ook tegen Hardinxveld op rolletjes. Binnen zeven minuten spelen was het al raak voor de thuisclub. Een vrije trap van Wesley van Maurik leek niet echt gevaarlijk maar toen niemand ingreep viel de bal wel in de lange hoek binnen: 1-0. Nadat doelman Karsten de Graaf met een redding met de voet de schade verder beperkt hield kwam Hardinxveld halverwege de eerste helft langszij. Uit een fraaie pass van Robin de Kok dook Danny van den Bout in de diepte en bediende Sjoerd Ooms op maat met een bal breed voor het doel: 1-1. Hardinxveld kreeg geen tijd van de met veel inzet strijdende thuisclub om het duel naar zich toe te trekken. Met een solo passeerde de bij vlagen ongrijpbare Aiman Seqqal de Hardinxveldverdediging. Vrij voor het doel blokkeerde doelman Karsten de Graaf de inzet nog wel met zijn lichaam maar in de kluts rolde de 2-1 voor Tricht toch binnen. Nadat Elroy Boon zich in de eerste helft al geblesseerd moest laten vervangen bleef in de pauze ook Roy van’t Hoog gekwetst in de kleedkamer achter. Met eerst Rick Lodder en Gerco Blokland na de rust als vervangers begon de WSB Solutions formatie aan de tweede helft. Ook daarin profiteerde Tricht direct van een vrije trap die van de zijkant voor het doel werd geslingerd. In een overvol strafschopgebied kopte René van Soelen de 3-1 binnen. Na nog een omhaal van Tricht op de lat kreeg Hardinxveld wel mogelijkheden om iets terug te doen. Maar meer dan een schot op de vuisten van Trichtdoelman Glenn Robbemondt en nog een bal die Sjoerd Ooms voor het doel amper raakte leverde dat Hardinxveld niet op. Toen de strijd eigenlijk al was gestreden viel nog wel de aansluitingstreffer van Hardinxveld. In blessuretijd was het Rick Lodder die de bal ineens op de slof nam en net onder de lat de eindstand op 3-2 bepaalde.
Door dit verlies schaart Hardinxveld zich met vier punten in het rijtje van de onderste vijf clubs en is er een gat geslagen naar de middenmoot waaronder nu ook Tricht met tien punten.
Komende zaterdag staat er voor Hardinxveld opnieuw een spreekwoordelijke zespuntenwedstrijd op het programma tegen De Zwerver in Kinderdijk dat net als Hardinxveld ook maar vier punten verzamelde.

Opstelling:  Karsten de Graaf, Elroy Boon (35’Rick Lodder), Christian Verschoor, Johan Kazen, Marc Vogel (75’Adi Jogic), Nick van der Woude, Danny van den Bout, Roy van’t Hoog (46’Gerco Blokland), Robin de Kok, Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms.