Het was vanmorgen weer veel te vroeg ;)

Stedoco E2

Hardinxveld JO11-3

E-pupillen zaterdag, E4, 4e klasse 4.19

14 november 2015 8:30

Vandaag speelde we de uitwedstrijd tegen Stedoco E2. Deze ploeg zat eerst een klasse hoger, maar is in de loop van het seizoen op eigen verzoek teruggezet en zo bij ons in de competitie terecht gekomen. De thuiswedstrijd was voor ons een flinke domper die we met 0-17 hebben verloren. Vandaag maar eens proberen om het beter te doen. Het was al vroeg verzamelen om 7:30 uur bij de voetbal, dus de angst was aanwezig dat de jongens nog niet helemaal wakker zouden zijn.

Dat bleek mee te vallen en we gingen sterk van start de eerste helft. Stedoco probeerde wel meteen agressief in de aanval te gaan, maar we wisten ze goed tegen te houden voor ons doel en zelfs aanvallend ook proberen kansen te creëren. Uiteindelijk halverwege de eerst helft na goed verdedigen van heel de ploeg en een paar goede reddingen van Jeffrey wist Stedoco dan toch de score te openen. Na dit doelpunt waren we meteen wat minder gemotiveerd en werden er nog meer doelpunten gescoord. We kregen wel wat kansen voorin, maar ook met een man meer konden we het toch niet goed uitspelen en scoren. De ruststand was 6-0.

De tweede helft gingen we met de zelfde opstelling als waar we de eerste helft mee gestart waren het veld in. We begonnen fel en dat resulteerde in een betere aanval en combinatie werk. Uiteindelijk kwam de bal bij Diederick voor z’n voeten, haalde uit en zetten eindelijk een score voor ons op het bord. Vol goede moed gingen we verder, maar Stedoco die een beetje ingekakt leek, ging toch weer wat harder en agressiever spelen. Dat resulteerde toch weer in een aantal doelpunten voor hen. De kopjes gingen weer een beetje hangen bij ons en onze spelers voor ons doel waren minder geconcentreerd en leken zelf een beetje paniekerig. Dat resulteerde ook nog eens in één of meer eigen doelpunten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 15-1.

Iedereen was uiteraard teleurgesteld en gedemotiveerd, maar als we goed bekijken hebben we t.o.v. de vorige wedstrijd tegen Stedoco E2 een beter resultaat neergezet en zelfs een doelpunt gemaakt! Nog even volhouden voor de winterstop en hopelijk kunnen we na de winterstop tegen gelijkwaardige tegenstanders voetballen.