F2 verslaat Herovina F1 in slotfase

Herovina F1

Hardinxveld JO9-2

Kian van der Vlies (afstandschot)

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 2.10

7 november 2015 9:00

De opponent vandaag was Herovina F1 uit Herwijnen. Thuis werd hier een aantal weken geleden met 5-2 van gewonnen. De wedstrijd zou beginnen met een aantal van 8 tegen 8. De basisopstelling was aanvallend ingesteld. Met op doel Dylan, Kian, Nijs en Lucas achterin, Oscar op het middenveld, aan de zijkanten Senna en Stijn en voorin Finn. Cas begon als wissel en zal later op het middenveld spelen.

Hardinxveld begon direct na het fluitsignaal van de scheidrechter met aanvallen, dit leidde tot een aantal mogelijkheden. Het waren echter nog geen grote kansen. De achterhoede speelde zeer degelijk en stabiel. Keer op keer was onze verdediging de aanval van Herovina de baas. Herovina kwam op deze wijze niet aan aanvallen toe. Oscar en Stijn onderschepte continue de afvallende bal, die vervolgens een aanval inzette via Senna en of Finn. Deze laatste twee werden kort gehouden en konden moeilijk draaien en hun acties liepen hierdoor vast. De F2 maakte het veldspel te klein waarbij de zijkanten niet bezet bleven en we met jan en alle man in het midden stonden. Achterin werden goede afspraken gemaakt, elkaars man werd overgenomen en zo konden de verdedigers van de F2 om de beurt inschuiven. Dit inschuiven leidde tot een aantal gevaarlijke schoten van afstand. Deze schoten werden met enig geluk verwerkt door de goalie van Herovina of een voet van een verdediger. Er werd gerust met een 0-0 stand.

Direct na de rust ging Hardinxveld door met aanvallen, maar keer op keer stuitten we op de sterke verdedigers van Herovina. Na 5 minuten begon Herovina te beseffen dat er mogelijk een stunt in de lucht hing tegen dit Hardinxveld. Ze schoven hun beste speler steeds meer door richting middenveld en aanval. Hierdoor kwam Herovina uit haar schulp en kwam steeds meer bij onze keeper Dylan in de buurt. Een aantal kansen waren het gevolg, maar door goed ingrijpen van de F2 verdedigers, kwam Herovina niet tot het verlossende schot. De spanning was om te snijden. Uiteindelijk bleek dit niet nadelig voor de F2 uit te pakken. Het veldspel werd hierdoor groter en er ontstond meer ruimte voor het middenveld en de aanvallers. Met nog 7 minuten op de klok was het plots Oscar die de bal ontving en zeer bekeken de bal in de hoek van het doel binnen schoof. 0-1 !! Dit doelpunt werd groots en als team gevierd. De ploeg uit Herwijnen ging op zoek naar de 1-1, maar zoals wel vaker in voetbal, een uitval van Hardinxveld onder aanvoering van Oscar, kwam bij Finn terecht. Hij kwam 1 op 1 in de ogen met de keeper te staan en schoot de bal in de hoek 0-2!!
Tot slot was het Kian die de bal onderschepte en opstoomde naar voren. Hij bedacht zich geen moment op ruim 20 meter van de goal. Hij legde aan en schoot de bal onhoudbaar in de touwen 0-3.

Dit was de einduitslag van deze toch wel eneverende wedstrijd. De juichjel werd na afloop van de strafschoppen uiteraard nog ingezet.
Volgende week staat RKTVC op het programma, tegen deze ploeg hebben we tot nu toe het enige puntverlies geleden, in Tiel werd het 1-1.