Hardinxveld2 (zon) wint ruim van Raamsdonk6 maar vergeet doelsaldo op te krikken

Raamsdonk 6 (zon)

Hardinxveld 2 (zon)

Joey van der Graaf (afstandschot)
Stefan Klop (afstandschot)
... (e.d.)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 618

29 november 2015 10:00

Raamsdonk - Met een prima zege op Raamsdonk6 (4-0) is Hardinxveld2 op zondagmorgen al voor de derde week op rij ongeslagen gebleven. De ploeg van trainer Stefan Klop speelde zich vast op plek 8, en heeft ge opwaarts lijn van de afgelopen weken doorgezet tegen een onthutsend zwak Raamsdonk6.

De dienstdoende scheidrechter controleerde alle spelerspassen en zag dat het goed was. En floot af voor de wedstrijd.

De fraaie overwinning werd evenwel overschaduwd door het ongeïnteresseerde spel van de thuisclub, De Elscobrigade was aan bal, alleen een verkeerde passe was er de oorzaak van dat de tegenstander aan de bal kwam. Marnix van Bennekum heeft ongewild zeker 15 minuten met de armen over elkaar gestaan omdat de schermutselingen alleen voor het doel van Raamsdonk6 plaatsvonden. Hardinxveld2 dicteerde de wedstrijd, dat het maar 0 – 4 bleef is te wijten aan scherpte en een keeper die niet wilde mee werken aan een monsterscore.

Hardinxveld2 begon verrassend met Jan Bakker in het basisteam. Na zijn sterke optreden twee weken terug in het uitduel met Unitas5 (3-3), waarin hij menig tegenstander zijn hielen liet zien, achtte trainer Stefan Klop het beter om Joop Kuipers nog even uit de basis te houden.

Laag tempo

De speler van Hardinxveld2 moesten vrijdag nog de training overslaan wegens de viering van Sint Nikolaas. In de eerste helft was het van de Hardinxvelders misschien wel het mooist om aan te zien, balbezit voor de bezoekers 85% en het vertrouwde tikkie takkie voetbal vierde hoogtij tussen de 10de en 25ste minuut, het was dan ook niet gek dat na een aanval van zo’n dertig passes uiteindelijk bij Joey van de Graaf voor zijn voeten wordt voorgegeven en schiet beheerst de bal achter de goalie hard in de touwen. 0 - 1

De thuisploeg hanteerde een laag tempo was ook slordig in de opbouw. Dat je tussen de ene passe en de ander passe een pizza zou kunnen bakken. Alleen fysiek deelde ze af en toe een plaagstootje uit.

Duitse Kerstmarkt

In de 22e minuut trok verdediger Marco Timmer met grote passen richting de zestien. Zijn voorzet werd tot corner verwerkt in het strafschopgebied van Raamsdonk6 was het drukker dan op een Duitse Kerstmarkt, verdedigd werd er met man macht, weer een corner. Hardinxveld2 komt dichterbij een goal, maar weer wordt de bal corner geschopt. Nu wordt de corner buiten de zestien geschopt, en wordt weer terug gelegd op de corner nemer Marcel Prins, die een keer niet nadenkt en meteen uithaalt en hij raakt de paal. De stuit terug de zestien in waar Joey van Hoek het leer staat op te wachten, en met een stiftcurve schiet hij de bal in het dak van de Brabanders. 0 – 2.

Geen strafschop

Hardinxveld2 schiet er lustig op los, schoten van Léon Klop, Joey van Hoek en Richard van Dijk., die met een beetje meer mazzel ook zomer binnen hadden kunnen vallen. Marcel Prins die regelmatig onreglementair werd neer gehaald begon het al een beetje zat te worden, steeds al hij dacht zich zelf vrij voor de goal te zetten werd hem dat buitenkansje ontnomen door de verdedigers van Raamsdonk6. Om nu te zeggen dat het hard was, nou nee maar wel vervelend. En dat werd Marcel Prins hem te machtig. Naar weer te onderuit getrokken en een lichte tackel op den enkels was het tijd om verhaal te halen bij de scheidsrechter. De arbiter weigerde evenwel Hardinxveld2 een strafschop toe te kennen. Marcel Prins zou naar later bleek het onderspit delven, en mocht voor 10 minuten naar de kant, en zo ging de eerste helft uit als een nachtkaars.

Na Rust

Het goed georganiseerde Hardinxveld2, dat de voorgaande wedstrijd tegen Madese Boys7 aan Sportpark Sluisweg verrassend won, was direct na rust twee keer dicht bij een treffer. Léon Klop (naast) en (redding doelman Raamsdonk) Joey van de Graaf ook net naast. Marco Timmer keurde het aluminium nog even met een pegel op de kruising.

Na deze dadendrang besliste het opgepepte Hardinxveld2 het duel snel. Joop Kuipers ingevallen na de rust nadat de nog 5 minuten resterende straf van Marcel Prins er opzaten, Peter Hobbel die na een afwezigheid van 6 weken weer mocht opdraven. Stefan Klop die ook mocht invallen liet al snel van zich horen, met een geweldige pegel liet hij de goalie van Raamsdonk6 kansloos en daarmee was de wedstrijd (echt) beslist. 0 - 3

Bij weer een aanval over diverse driehoekjes gleed vleugelspits Joop Kuipers langs zijn directe tegenstander waarna hij koel de bal aflegde op Léon Klop, die op zijn beurt kon uithalen voor een volgende goal, maar de keeper van Raamsdonk6 wenste daar niet aan mee te werken, dat schot had een beter lot verdiend. Afrondde was vandaag niet zo lastig maar de bal wilde niet wat de Elscobrigade wilde.

Gecaramboleerd

De druk wordt groter, Raamsdonk6 snakt naar het einde, en Hardinxveld2 wil meer goals maken, maar de mooiste goal (ED) wordt gemaakt door een verdediger van Raamsdonk6. Marcel Prins die weer is ingevallen neemt een hoekschop, die door de genoemde verdediger zo wordt geraakt dat de bal hoog gecaramboleerd en met veel effect in de verre bovenhoek over de grabbelende keeper in de goal valt. 0 – 4.

Donkere wolken pakken samen, zo ook de verdedigers van de Brabanders, spelers wijzen de scheidsrechter op het naderen slechte weer en willen dat de scheids af fluit, met nog twee minuten op de teller en drie punten in de pocket was het weer goed toeven in het Brabantseland.

Opstelling: Marnix van Bennekum,  Michel Koppelaar, Richard van Dijk, Patrick van der Vliet, Marco Timmer, Léon Klop, Peter Hobbel, Jaap van der Graaf, Joop Kuipers, Stefan Klop, Joey van Hoek, Joey van der Graaf, Marcel Prins

Grensrechter:
Joop Kuipers 1