Klasse wedstrijd F1 zorgt voor mooie uitslag

Koen Alblas (schot)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

10 oktober 2015 8:30

Vandaag de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Woudrichem. In de voorbereiding hadden we 1-3 van ze gewonnen. Maar in de competitie verliezen ze elke keer maar met nipte verschillen. Niet te onderschatten dus. Met een prachtig zonnetje en heerlijk herfstweer vertrokken we om 7.30 van de voetbal.
Iedereen leek goed wakker te zijn en tijdens de bespreking werd er goed geluisterd. Ook de warming up zag er zeer goed uit. We begonnen met Stan op doel, Kay, Karsten en Maurice achterin. Koen, Kyan en David voorin. Jesse en Noud begonnen als wissel.

Zoals de warming up al deed vermoeden begonnen we goed. We zetten gelijk veel druk naar voren en voetbalden ook zeer goed samen. De bal werd netjes over het hele veld rond gespeeld. Na 5 minuten zet Koen goed druk op hun laatste man en pakt de bal af, rent direct door naar de goal en rond zeer beheerst af. De verdiende 0-1. Direct na de 0-1 zijn we het (zoals helaas we vaker) even kwijt en komt Woudrichem zelfs bij onze goal. Gelukkig letten Karsten, Kay en Maurice goed op zodat Stan niet in actie hoeft te komen. Via goed voetbal wordt Jesse binnen 2 minuten 2 keer voor de keeper gezet door David en Kyan. Helaas rondde hij twee keer niet overtuigend af waardoor de keeper 2 keer kon redden. Vlak daarna volgde een corner, deze kwam via Kay voor de voeten van Jesse en die dacht nu niet na en schoot de bal netjes binnen. 0-2!
Vlak daarna was het rust.

In de rust de complimenten van de trainers en er werd uitgelgd dat we op doelsaldo gelijk stonden met Sleeuwijk en dat we dus zo veel mogelijk moesten scoren. De boodschap leek goed over gekomen.

De 2e helft vlogen we uit de startblokken en kregen direct goede kansen. De bal ging goed rond en we waren een echt team! Mooi om te zien dat iedereen elkaar helpt en dat we positief blijven naar elkaar. Een prachtige bal buitenkant voet van Koen zorgt ervoor dat Noud door kan lopen naar de keeper. Hij rond netjes af. 0-3. Kyan, Kay en Maurice gaan zich ook steeds meer met het aanvallen bemoeien. We zetten ze prachtig onder druk. David houdt de ballen goed vast voorin waardoor we heerlijk de bal kunnen rondspelen.
Koen krijgt het op zijn heupen en speelt 3 man uit en knalt op doel, de bal ging recht naar de keeper maar Jesse steekt zijn voet ertussen waardoor de bal prachtig in de andere hoek belandt 0-4. We blijven jagen naar een grotere uitslag, Karsten heerst vandaag achterin en verdeelt het spel mooi. Er volgen vele mooie aanvallen. Jesse scoort nog en ook Koen scoort nog. We lopen uit naar 0-6. Zelfs Stan gaat mee naar voren en scoort nog bijna uit een corner (op de lat). Een prachtige wedstrijd jongens! We hebben genoten.

Volgende week thuis tegen koploper VVAC!