De 1ste november, en Hardinxveld2 is al in Sint Nicolaas sfeer

Hardinxveld 2 (zon)

TSC 6 (zon)

... (afstandschot)
Michael de Boon (afstandschot)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 618

1 november 2015 10:00

Hardinxveld-Giessendam - TSC6 heeft zondagmorgen in een stralende ambiance op bezoek bij Hardinxveld2 de zesde competitiezege van het seizoen geboekt (2-5). Rust stand 1-3

Hardinxveld-coach Stefan Klop, zag dat zijn ploeg geen problemen had met TSC6, dat juist zijn ploeg voetbaltechnisch de boven liggende ploeg was. Daarom was het juist zo zuur dat de cadeautjes die Hardinxveld2 uitdeelde in een sfeer van Sint Nicolaas, gretig aftrek vond bij de tegenstander. Er zal niemand de zwartepiet toegeschoven krijgen, maar het was fnuikend, en toen was het onderste uit de zak nog niet eens te voorschijn getoverd.

Als een mes door de Boter

Na een 20tig tal minuten stond het al 0-1 voor de bezoekers, Hardinxveld2 domineerde, en speelde verzorgd voetbal van achteruit, Marco Timmer als slot op de deur en Roy (aanvoerder) Vink en Richard van Dijk als lopers naast hem. Het was opbouwend oogstrelend om te zien. De bezoekers genoten van het vertoonde spel. Juist de kansen die ploeg zich verschaften werden niet verzilverd. De ene na de andere combinatie, met soms wel een drie of vierdubbele één tweetjes liep de Elscobrigade door de verdediging als een mes door de boter. Jan Bakker die de wedstrijd had kunnen open breken zag zijn venijnige gekopte bal door de keeper van TSC6 met een katachtige reactie tot corner verwerken. Hardinxveldveld2 had dan al op voorsprong moeten staan.

Maar als zo vaak loopt Hardinxved2 door zijn eigen dadendrang tegen een achterstand aan. Door de bal te makkelijk te verliezen op het middenveld, en daar door te aanvallend met teveel mensen naar voren is het vaak voor de afwachtende aanvallers van de tegenstander een koud kunstje om de Hardinxvelders pijn te doen.

Het winnen van de Staatsloterij

In de eerste helft gaf Hardinxveld2 meer dan de formatie uit Oosterhout. Met een achterstand van 0-1 deed de thuisclub zichzelf veel te kort. Kansen zijn er van Richard van Dijk, een mooie redding van de keeper van TSC6, hij kon nog net zijn nagels tegen de bal krijgen, Marco Timmer, was dichter bij een goal maken dan het winnen van de staatsloterij, maar ook zijn ziedend schot was een prooi voor de keeper van TSC6 hij hield veel tegen waarschijnlijk soms niet wetend hoe. Robert Paul Berkelaar, was ook steeds dreigend aanwezig, maar leek soms wat afwezig, maar speelde toch een puike partij. Het was in die periode buffelen, Asra van Bennekum en Johan van Santen stonden hun mannetje, Asra van Bennekum toornde vaak boven de boomlange verdedigers uit om geplaats zijn kopballen te verlengen naar de voorwaartsen. Johan van Santen liep juist de gaten dicht achter de middenvelders maar ook in zijn eentje kon hij niet voorkomen dat er soms via slinkse wegen toch het doelgebied van Marnix van Bennekum gevonden werd.

Door nog meer druk te zetten gaven de Hardinxvelders ongewild ook veel ruimte weg, dat kwam ze duur te staan, in een ogenblik sloeg TSC6 twee keer toe, en liep uit  naar 0-3, ook weer door niet adequaat verdedigen. Toch zou de goal gewoon een keer vallen, in een werkelijke magnifieke aanval, met passie en vernuft werd er gecombineerd, Joey van Hoek, die diep op links Jan Bakker aanspeelt, die op zijn beurt de bal weer terug recht voor de zestien voorgeeft, de bal komt voor de voeten van de al heel lang droogstaande Joey van der graaf neergelegd en haalt met een bekeken schuiver uit om de 1-3 te laten aantekenen, en daarmee is ok hij van de nul af.

Rust.

Na de rust zou Hardinxveld2 serieus op jacht gaan naar de aansluittreffer. Maar zonder de bal ook maar te hebben beroerd lag de bal vanaf de aftrap na drie of vier balcontacten van de tegenstander al achter Marnix van Bennekum. Dus na 15 seconden was de doelstelling al onderuitgehaald.  1-4. Hardinxveld2 startte met verse krachten, Patrick van der Vliet, Jaap van der Graaf en Michael de Boon, laatst genoemde zou nog van zich laten horen deze wedstrijd.

Hardinxveld2 tegen de elementen

TSC6 bleef toch wel gemakkelijk overeind, de ploeg heeft door deze zege al een ruime voorsprong op de nummer twee in de competitie. En toch waren ze volgens vele te kloppen geweest, maar dan moet Hardinxveld2 gewoon  beter de zelf gecreëerde kansen benutten. En kansen creëren doen ze toch redelijk vaak.

Niet te missen kans

De thuisploeg beleefde een koestermoment. Michael de Boon werd door de middenvelders vrij gezet voor de goal van TSC6, en deze niet te missen kans verzilverde hij graag en zo kon ook zijn naam worden toegevoegd aan het illustere rijtje namen van spelers die dit seizoen hebben gescoord.

Door weer wat wissels in te brengen, en het laatste kwartier ook Joop Kuipers weer eens speelminuten te laten maken kreeg de ploeg weer wat meer ruimte. Joop Kuipers die in riante positie vrijliep maar werd net niet aangespeeld,  de inzet van Michael de Boon was een prooi voor de keeper van de gasten. Marco Timmer verschafte zichzelf ook nog een dot van een kans op aangeven van Joy van Hoek, maar zijn vizier stond niet op scherp, hij had de uitslag nog een dragelijk aanzien kunnen geven.

Inzet

Aan inzet heeft het weer niet gelegen iedereen wilde wel, het ontbrak ook deze keer weer aan koelbloedige afmakers voor de goal. Dan moet het volgende week maar gebeuren in de uitwedstrijd tegen Unitas 5.

Opstelling: Marnix van Bennekum, Roy Vink (aanvoerder). Michael de Boon, Johan van Santen, Richard van Dijk, Patrick van der Vliet, Marco Timmer, Asra van Bennekum, Jaap van der Graaf, Joop Kuipers, Stefan Klop, Joey van Hoek, Joey van der Graaf,  Robert Paul Berkelaar, Jan Bakker,

Grensrechter: Joop Kuipers en Jan Bakker - Scheidsrechter: André Hoogwerf
Lees meer nieuws op www.hardinxveld2.nl