Hardinxveld slaat na de rust toe in Alblasserdam

Alblasserdam 1

... (penalty)
Sjoerd Ooms (schot)
Eelke Kraaijeveld (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

2 april 2016 14:30

Kuijntjes, W.H.

Hardinxveld heeft zaterdag in de uitwedstrijd bij Alblasserdam toegeslagen met een 1-2 overwinning die na de rust tot stand kwam. De ploeg van trainer Ferry van Dijk kampte met schorsingen en blessures en had het in de eerste helft lastig tegen het technisch vaardige Alblasserdam. Uit een discutabele penalty bleef het voor de pauze bij 1-0 voor de thuisclub. Direct na de rust trok Sjoerd Ooms de stand gelijk en in de slotfase zorgde Eelke Kraaijeveld als invaller uit een rake vrije trap voor de volle buit. Daarmee boekte Hardinxveld drie heel belangrijke punten in de strijd om direct lijfsbehoud.

Hardinxveld moest tegen subtopper Alblasserdam aantreden zonder de geschorste Vincent van Lopik, Christian Verschoor en Robert Zwakhals, en Nick van der Woude ontbrak wegens ziekte. Een lichtpunt voor coach Ferry van Dijk was wel de reservebank die compleet bezet kon worden met spelers op de terugweg van een blessure.
Alblasserdam zette Hardinxveld vanaf de aftrap direct onder druk. Binnen een paar minuten voorkwam Sjoerd de Groot al de openingstreffer van de thuisclub, toen de Hardinxvelddoelman een vrije trap van Redouan El-Akchaoui met een knappe safe uit de kruising tikte. Ook bij een afstandsschot van Leroy Naaktgeboren op de lat ontsnapte Hardinxveld. Aan de andere kant raakte Sjoerd Ooms vrij voor het doel van Alblasserdam een voorzet van Richard Zwakhals net niet voldoende om doelman Alihan Ulusoy te passeren. Na een half uur spelen ging verdediger Patrick Zwakhals aan de achterlijn naar de grond en zag scheidrechter Kuijntjes daar een strafschop in toen de bal tegen zijn arm kwam. Samet Ulusoy benutte dit buitenkansje om Alblasserdam vanaf de stip met 1-0 aan de leiding te brengen. Daarna kwam er meer evenwicht in de strijd en werd dat ook de ruststand.
De tweede helft was nog maar net begonnen toen de WSB Solutions formatie langszij kwam. Uit een voorzet van Richard Zwakhals draaide Sjoerd Ooms zich vrij en schoot de 1-1 binnen. Na het overwicht van Alblasserdam in het eerste deel was de strijd daarmee weer helemaal open. Als eerste kwam Aron van Andel na blessureleed  van de bank van Hardinxveld voor Marc Vogel. Met een snoeiharde kopbal van Murat Eibol op de lat van het doel kwam Hardinxveld nog goed weg. Ook de van blessures herstelde Eelke Kraaijeveld en Robin de Kok konden als wissels voor de moegestreden Richard Zwakhals en Rick Lodder hun opwachting maken voor de slotfase. Hardinxveld kreeg daarna meer grip op de wedstrijd. Met nog twee minuten speeltijd op de klok sloeg Hardinxveld toe, nadat het voordeel dat Sjoerd Ooms kreeg niets opleverde. Dat leverde Hardinxveld alsnog een vrije trap op net buiten de zestien meter, waaruit Eelke Kraaijeveld met precisie de bal in de bovenhoek mikte. Na deze 1-2 bleef het bijzonder spannend voor Hardinxveld in blessuretijd maar ook toen bleek Alblasserdam niet echt effectief.

Daarmee boekte Hardinxveld een zwaar bevochten maar o zo belangrijke overwinning in de strijd om directe handhaving in de competitie.
Komende zaterdag 9 april staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen Nivo Sparta op het programma. Tegen de ploeg uit Zaltbommel die met een wedstrijd minder over drie punten meer beschikt moet Hardinxveld dan de aansluiting zien te maken. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Elroy Boon, Patrick Zwakhals, Gerco Blokland, Roy van’t Hoog, Marc Vogel (67’Aron van Andel), Danny van den Bout, Lex de Gier, Rick Lodder (77’Robin de Kok), Richard Zwakhals (75’Eelke Kraaijeveld), Sjoerd Ooms.