Hardinxveld mist beloning bij koploper Meerkerk

SV Meerkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 maart 2016 14:30

Wattel, B.

Hardinxveld stond aan het einde van de uitwedstrijd bij koploper Meerkerk opnieuw met lege handen. Ondanks het gemis van maar liefst zes vaste waarden was de ploeg van trainer Ferry van Dijk nagenoeg de hele wedstrijd de bovenliggende partij.  Maar zoals vaker in deze competitie lukte het Hardinxveld niet om zich daarvoor ook te belonen. Koploper Meerkerk mocht de handen dichtknijpen met de 2-1 winst maar incasseerde ook een verlies door ernstig beenletsel van een speler. Voor Hardinxveld nemen met nog zeven wedstrijden te gaan de zorgen verder toe.

Met blessures van Aron van Andel, Johan Kazen, Robin de Kok, Eelke Kraaijeveld en afwezigheid van Patrick Zwakhals en de geschorste Danny van den Bout begon Hardinxveld aan de zware uitwedstrijd bij koploper Meerkerk. Ondanks dit gemis startten de elf die de basis vormden vol overtuiging aan het karwei en creëerden ook uitstekende kansen. Binnen een paar minuten was de eerste voorzet van Hardinxveld net te hoog voor Rick Lodder om binnen te koppen. Vervolgens schoot Sjoerd Ooms uit de draai voorlangs het doel van Meerkerk. Opnieuw een schot van Rick Lodder zeilde over het doel en na een hakje van Sjoerd Ooms ranselde Meerkerkdoelman Klaas-Jan van Zessen het volgende schot van Rick Lodder knap uit de hoek. Hardinxveld drukte niet af en uit een buitenkansje lukte dat Meerkerk wel. Een onschuldig duwtje beloonde scheidsrechter Wattel met een vrije trap en die werd door Sander Vink snel genomen. De Hardinxveldmuur stond nog niet op zijn plaats toen de bal al via de binnenkant van de paal achter doelman Sjoerd de Groot verdween. Dat na de 1-0 ook spits Richard Zwakhals met een rugblessure het veld moest verlaten was de volgende tegenslag voor Hardinxveld. Zijn vervanger Ricky den Haan zag een eerste poging in het volle doelgebied van Meerkerk nog net door een lichaam worden geblokt. Ook voor Meerkerk volgde een enorme domper toen Gijsbert Bruijnes met passie in het duel de bal wilde veroveren en dat voor hem fataal afliep met een dubbele beenbreuk. Met nog een paar minuten te gaan in de eerste helft floot de scheidrechter in overleg met de aanvoerders af voor de rust en werd de ongelukkige Meerkerkverdediger met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Na de hervatting werd de eerste helft uitgespeeld en direct gedraaid voor het tweede deel.
De WSB Solutions formatie bleef het initiatief houden op het hobbelige speelveld. Uit een vrije trap van Roy van’t Hoog bracht de Meerkerkdoelman in twee instanties redding. Een verkeerde terugspeelbal in de verdediging kwam Hardinxveld vervolgens duur te staan. Patrick Vuurens pikte de bal op en legde breed op Ruud Vink die zo simpel de 2-0 binnen schoot. Dat was ook het sein voor Hardinxveld om nog meer risico te nemen tegen Meerkerk dat ondanks de voorsprong niet lekker in de wedstrijd zat. Centrale verdediger Christian Verschoor sloop mee naar voren en een kwartier voor het einde krulde hij met een fantastische omhaal de aansluitingstreffer binnen. Met de 2-1 op het scorebord volgde een spannende slotfase. Na een schot van Rick Lodder over het doel kreeg ook Ricky den Haan nog een open schietkans voor het doel van Meerkerk maar ook hem lukte het niet om de meer dan verdiende gelijkmaker binnen te prikken. Daarmee eindigde het duel in een 2-1 overwinning voor de thuisclub die zo de koppositie handhaafde.
Hardinxveld zakte door het verlies naar de elfde plaats en dat is met plaats twaalf een nacompetitieplaats om handhaving. En juist die nummer twaalf De Zwerver ontvangt Hardinxveld komende zaterdag 19 maart aan de eigen Sluisweg. Ondanks deze nederlaag gaf het spel van het team van trainer Ferry van Dijk wel vertrouwen voor die cruciale wedstrijd tussen beide ploegen in nood.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Elroy Boon, Christian Verschoor, Robert Zwakhals, Roy van’t Hoog, Nick van der Woude, Vincent van Lopik, Lex de Gier, Rick Lodder, Richard Zwakhals (30´Ricky den Haan), Sjoerd Ooms (75’Marc Vogel).